Espanya estrena corona a casa davant la Croàcia de Modric
Baena, Pedri i Oyarzabal apunten a titulars, i Lamine Yamal i Rodri poden anar a la banqueta en el duel d’avui a Sevilla (20.45 hores, La 1).
El Ramón Sánchez Pizjuán del Sevilla tindrà l’honor d’allotjar el debut de l’Espanya de les dues estrelles al pit. La selecció de Luis de la Fuente estrena avui la seva condició de campió del món en territori espanyol davant la Croàcia de Modric, que als seus 41 anys continua liderant els plavi fins i tot marcant gols. I serà un partit en què De la Fuente i la selecció poden quadrar el cercle.
El moment més complicat de Luis de la Fuente al capdavant de la selecció va arribar després de caure a Glasgow contra Escòcia en el seu segon partit com a seleccionador espanyol. Aquella nit freda en què McTominay va fer dos gols que van tombar per primera i única vegada en partit oficial l’Espanya de De la Fuente, es va qüestionar la seva vàlua per assumir el càrrec. Afortunadament per a ell, després va arribar la disputa de la fase final de la Nations League a Holanda, en què Espanya va eliminar Itàlia a semifinals amb un gol de Joselu i en la final va doblegar en els penals Croàcia amb un llançament a l’estil panenka de Carvajal a l’avui porter del Barcelona, Dominik Livakovic. Allí va començar el cicle virtuós de De la Fuente i la seva selecció guanyant la Nations League el 2023, després l’Eurocopa el 2024 i l’estiu passat el Mundial.
Espanya arriba impulsada després de doblegar a Wembley Anglaterra, finalista en l’Eurocopa i semifinalista en el Mundial, en un partit en què Lamine Yamal va demostrar per què és ferm candidat a guanyar la Pilota d’Or i Espanya va confirmar que està un esglaó per sobre de la resta de seleccions. Els de Tuchel van ser capaços de remuntar el gol inicial de Lamine, però De la Fuente va tocar les tecles encertades després del descans posant en joc Álex Baena i Oyarzabal, autors dels gols que van donar el triomf als espanyols.
Mentrestant, Croàcia doblegava (1-2) la República Txeca que dirigeixen Santi Denia i Pablo Amo a l’Eden Arena de Praga amb gols de Modric i Pasalic. La Croàcia a la qual s’enfrontarà Espanya avui torna a estar carregada de rostres coneguts. Livakovic, Perisic, Gvardiol, Stanisic, Modric, Kovacic... La banqueta ha vist com Slaven Bilic agafava el relleu de Zlatko Dalic, però poc ha canviat el joc croat. Un equip resilient, patidor i amb un gen competidor que poques seleccions igualen. El seu millor moment ja ha passat, però encara queden futbolistes en l’equip dels que es van proclamar subcampions del món a Rússia el 2018, van ser tercers en el Mundial de Qatar quatre anys després i es van penjar la plata en la Nations League davant Espanya el 2023. Un equip al qual el destí li deu un títol.
Sense lesionats ni molèsties rellevants en l’onze que va guanyar a Praga, Bilic apostarà per un equip similar al de la primera jornada amb Modric i Kovacic liderant el doble pivot i per davant Budimir com a mascaró de proa secundat, entre d’altres, per Pasalic i Sucic.
A Espanya es dona per fet que hi haurà canvis i que Baena i Oyarzabal, després del seu gran impacte en el partit de Wembley, seran de la partida inicial. De la Fuente administrarà els esforços per no carregar els seus jugadors en aquests quatre partits que jugarà Espanya en aquesta finestra, cosa que convida a pensar que Pedri pot entrar a l’onze i que Lamine Yamal o Rodri poden arrencar a la banqueta deixant el seu lloc en l’onze a Yeremy Pino o Martín Zubimendi.
- Pla Via Detinguts 36 lladres de coure en instal·lacions ferroviàries catalanes des de l’agost: tres d’ells tenen prohibit acostar-se a les vies
- Previsió meteorològica El Meteocat allarga els avisos grocs per pluja fins com a mínim dijous i adverteix de més «xàfecs forts», però no torrencials
- Caos a la xarxa ferroviària ¿Què ha fallat aquest dimecres a Rodalies? Les claus de la segona plantada dels maquinistes en un any
- Llibres Spotify redobla la seva aposta per l’audiollibre i ofereix 350.000 títols en més de 180 mercats
- Al minut Votació dels decrets d’habitatge, en directe | Sánchez decidirà el cap de setmana si convoca eleccions i Feijóo el repta a fer-ho: «Posi la data»
