hecatombe blanca Al metropolitANO
Mourinho mai va ser la solució
La victòria de l’Atlètic, amb gols de Grimaldo i Jonathan David, confirma que el problema del Madrid supera la banqueta. Els blancs demanen dues vermelles a ‘Cuti’ Romero i Kang Inn Lee i el lusità assenyala el "pobre àrbitre" i el CTA.
El 27 de febrer del 2006, Florentino Pérez va presentar la seva dimissió com a president del Reial Madrid, decisió que va justificar de la següent manera: "He maleducat els meus jugadors". Aquest diumenge 20 de setembre del 2026, més de 20 anys després, l’Atlètic de Madrid va confirmar el que molts madridistes sospitaven i fa setmanes que adverteixen a les grades del Bernabéu. No ha canviat res des d’aleshores i el club continua entregat a uns jugadors aburgesats amb la complicitat del president. La derrota al Metropolitano va recuperar la vella versió de Mourinho, que va buscar la coartada arbitral, mentre l’equip navega a la deriva amb una plantilla descompensada, i sense el migcampista que han demanat els últims tres entrenadors (Arbeloa era un funcionari del club).
El Reial Madrid es va presentar al Metropolitano agafat amb pinces, amb una derrota a Sevilla i dues victòries en el descompte, per superar un duel que Mourinho va voler evitar qualificar de "transcendental" per al seu futur. L’Atlètic, equip en plena remodelació, va guanyar i va aconseguir un resultat més vergonyant mentre Mourinho s’escudava en la tasca d’un àrbitre a qui el partit se li en va anar de les mans.
Duel amb esbroncada
Simeone va apostar per tres centrals i carrilers llargs per generar superioritat al mig amb la incorporació de Giuliano i Grimaldo, i arribar amb avantatge a l’àrea del Reial Madrid. Mourinho, per la seva banda, va posar el seu onze més convencional amb Arda de quarterback a la dreta i defensa en bloc mitjà i sense saltar a la pressió. El partit es va enterbolir amb dues mossegades de Baena a Arda que van desenterrar la destral de guerra a les dues banquetes. Als cinc minuts Simeone ja estava amonestat. Güler es movia amb llibertat i els blanc-i-vermells buscaven l’esquena de Cucurella i les pessigolles a Huijsen. La pilota es va tenyir de blanc-i-vermell amb la complicitat d’un Madrid amagat per tapar-se les vergonyes.
El duel complia les bel·ligeràncies pròpies d’un derbi: puntades de peu tardanes, empentes endarrerides… A la mitja hora Courtois va treure una centrada de Kang In Lee carregada de verí que David no va escurar per centímetres. El derbi es coïa a foc lent amb el Madrid desconnectat col·leccionant un grapat de xuts llunyans sense perill.
No obstant, a les banquetes es jugava un altre derbi. El bàndol atlètic no va dubtar a sortir a pressionar el col·legiat insistentment. En una jugada Bellingham va anar a terra i Cuti Romero va trepitjar l’anglès, acció revisada en el VAR que va acabar amb una groga que feia olor de vermella. També van demanar els blancs l’expulsió de Kang In. Tanta bronca va desenfocar l’Atlètic just abans del descans.
Simeone va canviar un peó (Pubill) per una agulla (Koke), cosa que l’Atlètic va agrair. Dues parades de Courtois van precedir una passada a l’esquena de Huijsen per a Giuliano, que li va guanyar l’esquena i va ser enderrocat pel madridista. Penal i… groga, en primer terme. Perquè després d’anar al VAR l’àrbitre la va canviar per vermella. El penal el va transformar Grimaldo i el partit es va posar costa amunt en el minut 51 per a Mourinho, que va tirar de Rüdiger sacrificant Arda i va rellevar un obtús Vinícius per Diomande.
Els blancs es recomponien quan l’Atlètic va marcar el segon sis minuts després quan Giuliano va tensar una centrada a l’àrea que David va empènyer a la xarxa. Un gol de Rüdiger va posar emoció, però va guanyar merescudament l’Atlètic i el portuguès va assenyalar al "pobre àrbitre" i el CTA en un derbi que confirma que el diagnòstic del Madrid és terminal. Mourinho mai va ser la solució, com no ho van ser Ancelotti ni Xabi Alonso. El problema transcendeix la gespa.
Així va la Lliga
Atlètic 2 - 1 Reial Madrid
ATLÈTIC: Oblak (6); Giuliano Simeone (7), Marc Pubill (6 ), ‘Cuti’ Romero (5), Hancko (6), Grimaldo (6); Marcos Llorente (6), Johnny Cardoso (5); Kang In Lee (7), Jonathan David (6), Álex Baena (7). Tècnic: Diego Pablo Simeone (6). Canvis: Koke (6) per Pubill (m. 46); Julián Álvarez (6) per David (m. 62); Lookman (4) per Álex Baena (m. 65); Hjulmand (s. q.) per Kang Inn Lee (m. 88); Le Normand (s. q.) per ‘Cuti’ Romero (m. 88).
REIAL MADRID: Courtois (5); Dumfries (4), Konaté (4), Huijsen (4), Cucurella (4); Valverde (4); Tchouaméni (4); Arda Güler (5), Bellingham (5), Vinícius (4); Mbappé (4). Tècnic: José Mourinho (4). Canvis: Rüdiger (5) per Arda (m. 53); Diomande (5) per Vinícius (m. 46); Camavinga (s. q.) per Tchouaméni (m. 70); Bernardo Silva (s. q.) per Bellingham (m. 80).
GOLS: 1-0 (m. 50), Grimaldo, de penal; 2-0 (m.58), Jonathan David; 2-1 (m.88), Rüdiger.
ÀRBITRE: Ortiz Arias (0), madrileny.
Notícies relacionadesTARGETES: Vermella a Huijsen (m. 51). Grogues a Simeone, Pubill, ‘Cuti’ Romero, Bellingham i Dumfries.
ESTADI: Metropolitano de Madrid.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, última hora en directe
- Seqüeles del temporal Les obres al riu Besòs per reparar els danys i retirar les runes de la riuada duraran setmanes
- Recepció Ceuta surt al carrer per rebre els Reis en una visita històrica que no esborra els seus problemes
- Què és la llei de néts? A qui afecta i com influeix en les eleccions
- Promoció comercial Més de 1.000 botigues de Barcelona ofereixen els descomptes de 10 euros dels Bonus Consum a partir d’avui
