ACTUALITAT BLAUGRANA

La UEFA designa l’Spotify Camp Nou com a seu de la final de la Champions del 2029

El partit decisiu de la màxima competició europea es disputarà el 2 de juny del 2029 i serà el primer gran esdeveniment que allotjarà l’Estadi totalment completat

Partido de la Champions League entre el FC Barcelona y el Feyenoord en el Camp Nou

Partido de la Champions League entre el FC Barcelona y el Feyenoord en el Camp Nou / JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

El Comitè Executiu de la UEFA ha designat aquest dimarts que l’Spotify Camp Nou aculli la final de la Champions del 2029. Serà el primer gran esdeveniment de l’Estadi totalment reformat. Serà també la tercera vegada que Barcelona organitzi la final de la màxima competició continental. «És un orgull immens per al FC Barcelona i per a tots els barcelonistes», ha declarat Joan Laporta.

El Camp Nou competia amb Wembley, però ja se sabia que partia amb avantatge. La candidatura del camp del Barça comptava amb el recolzament de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Reial Federació Espanyola de Futbol i el Govern espanyol. L’estadi blaugrana estarà acabat, segons els terminis previstos, a inicis del 2028 com a màxim.

Imatge exterior de l’Spotify Camp Nou. /

Zowy Voeten / EPC

La seva alta capacitat, de gairebé 105.000 espectadors, ha resultat molt atractiva per a la UEFA que dirigeix l’eslovè Aleksander Cefferin, que s’ha avingut molt recentment amb el president Joan Laporta. També ha valorat els més de 9.000 seients VIP, la capacitat hotelera de Barcelona i la seva connexió amb tots els països europeus.

Per al 2 de juny del 2029, data de la final, el Camp Nou ja hauria d’estar més que acabat i rodat, inclosos els accessos. Aquesta temporada s’ha de completar la tercera graderia i entre l’estiu del 2027 i els primers mesos de la campanya següent s’instal·larà la coberta, el més delicat de la remodelació i que obligarà el Barça a jugar diversos mesos a Montjuïc de nou. Llavors només faltarà la col·locació dels tres videomarcadors, cosa que està previst que passi l’estiu del 2028. La primera pedra es va posar el maig del 2023.

Imatge virtual del Camp Nou una vegada acabat. /

FCB

Per al FC Barcelona, l’elecció del Camp Nou «suposa un reconeixement internacional al nou temple blaugrana, concebut com a molt més que un estadi de futbol: un espai que combina arquitectura, tecnologia, serveis i innovació per oferir una experiència diferencial als aficionats i aficionades». El club remarca que «reforça el posicionament de Barcelona i Catalunya com a referents internacionals en l’organització de grans esdeveniments esportius. L’arribada d’una final de la Champions League representa també una oportunitat per projectar internacionalment la ciutat i el país i generar un important impacte mediàtic i econòmic».

Per al regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, David Escudé, «l’elecció de l’Spotify Camp Nou com a seu de la final de Lliga de Campions 2029 és una gran notícia per a Barcelona. Aquest 2026 hem organitzat el Grand Départ del Tour de França i també aspirem a ser seu de la final del Mundial del 2030». La rivalitat aquí procedeix del Santiago Bernabéu i del gran estadi que s’està construint a Casablanca (Marroc).

Tercera final

Notícies relacionades

Al camp del Barça ja s’han celebrat les finals de la Copa d’Europa de 1989, amb el 4-0 del Milan a l’Steaua Bucarest, i de 1999, amb l’agònica victòria del Manchester United sobre el Bayern de Múnic amb dos gols en el temps afegit que van capgirar el marcador a favor dels anglesos (2-1). Una de les finals més increïbles de la història.

El Comitè Executiu de la UEFA, reunit a Tessalònica (Grècia), va decidir també que la final de l’any anterior, la del 2028, se celebri a l’Allianz Arena de Múnic (Alemanya), igual com el 2025. Va resoldre alhora les seus del partit decisiu en categoria femenina: el 2028 es jugarà a Lió (França) i el 2029, a Cardiff (Gal·les). San Mamés, que aspirava a tornar a convocar les finalistes de la Champions femenina, s’ha quedat sense premi.