Diligències per un presumpte delicte d’odi contra l’equip israelià
El jutge de l’Audiència Nacional Santiago Pedraz ha incoat diligències prèvies i ha donat trasllat a la fiscalia sobre la denúncia presentada per l’organització Acció i Comunicació sobre l’Orient Mitjà (ACOM) pels atacs patits per l’equip ciclista Israel-Premier Tech durant diverses etapes de la Vuelta a Espanya. El ministeri públic s’haurà de pronunciar sobre si aquest òrgan judicial és competent per investigar aquest assumpte i la seva possible admissió a tràmit.
La denúncia, que ha caigut al Jutjat Central d’Instrucció número 5, segons han assenyalat fonts jurídiques, va ser presentada la setmana passada per part d’ACOM, que es defineix en xarxes com una organització espanyola que "promou la relació entre Espanya i Israel i lluita contra l’antisemitisme treballant amb governs, partits i la societat civil".
Denuncia concretament delictes d’odi, però també desordres públics, delictes contra la seguretat viària i lesions, i es dirigeix tant contra els autors materials "com contra els instigadors i protectors institucionals", entre els quals assenyalen la xarxa RESCOP/BDS i dirigents i formacions polítiques com EH Bildu, Podem, Esquerra Unida i Sumar. En una ampliació de la seva denúncia presentada dilluns passat, l’associació sol·licita a l’Audiència Nacional la cancel·lació immediata de la Vuelta 2025 com a "mesura cautelar urgent", davant el risc cert i imminent per a la vida i integritat dels esportistes i del públic".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mundial 2026 ¿A quina hora és el xou de mig temps del Mundial 2026 amb Shakira, Madonna, BTS i Laura Pausini i on es pot veure?
- Calor extrema L’Aemet avisa d’una nova onada de calor a partir de dimarts
- Al minut Sánchez: «La pregunta no és si hem de continuar. La pregunta és com no ho hem de fer»
- Conveni amb l’Estat El Govern arrenca la pacificació del Maresme amb la licitació de l’N-2 a Mataró i obres a partir del 2027
- ‘Influencers’, d’amenaça a via de negoci per a la FIFA
