Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Una addicció sense prevenció ni cura"
Un adolescente catalán vacía las cuentas de la familia en webs de pornografía / GETTY Images
Xavier Serra Besalú
Per a força malalties hi ha vacunes; per prevenir infeccions de transmissió sexual, preservatius; per al tabac, restriccions i campanyes de salut pública. En canvi, no oferim cap escut operatiu davant el porno, accessible i gratuït. Algunes entitats alerten dels seus efectes sobre molts adolescents i adults, especialment sobre la dependència precoç i el caràcter compulsiu.
Entretots
Fins i tot l'educació sexual sembla esbiaixada en aquest punt: cap previsió davant d'un imaginari sexualitzat, basat en la compravenda de cossos i en relacions deshumanitzades (sobretot, amb dones sotmeses). Per què aquesta permissivitat que no acceptem en altres àmbits? Igual que vam regular -i estem vencent força- el consum de tabac o la utilització dels plàstics d'un sol ús, cal activar decisions valentes sobre el porno.
Educar, prevenir i ajudar és avui una necessitat de salut pública. La pornografia és una epidèmia que cal arraconar.
Participacions delslectors
"Me abochornan las noticias sobre el reparto de la herencia de Isak Andic"
Emi Montoliu Sant Feliu de Llobregat
"Una ciutat es defineix pel que decideix protegir"
Joan Miró Sant Cugat del Vallès
"Miguel Ángel Blanco no murió, lo asesinaron"
Victoriano Sánchez La Palma de Cervelló
"Autopago: cuando el cliente se lo tiene que guisar todo él"
Gemma Rodríguez Oropesa del Mar (Valencia)
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Al minut Sánchez: «La pregunta no és si hem de continuar. La pregunta és com no ho hem de fer»
- Al minut Guerra de l’Iran | L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
- Així podràs seguir en directe les grans competicions de GRAVITEO
- Al minut Guerra Ucraina-Russia, en directe, ultima hora | Ucraina rep els primers 3.200 milions deuros del prestec europeu, anuncia Von der Leyen
- Estadístiques i autolisi Les morts per suïcidi baixen lleugerament a Espanya segons les dades provisionals del 2025

