Mercat laboral

Els afiliats estrangers superen els 3,5 milions de cotitzadors per primera vegada en la història

Els ocupats d’altres nacionalitats sumen 420.875 afiliats en un any i concentren el 46,3% de l’ocupació creada des de la reforma laboral

Els afiliats estrangers superen els 3,5 milions de cotitzadors per primera vegada en la història

Eduardo Parra - Europa Press - Archivo

1
Es llegeix en minuts

Els afiliats estrangers han superat per primera vegada els 3,5 milions després de sumar 420.000 persones l’últim any, segons les últimes dades de la Seguretat Social. El total va ser de 3.512.223 ocupats amb una nacionalitat diferent de l’espanyola al finalitzar l’últim mes, xifra que implica una alça de 66.046 respecte al mes anterior i 420.875 més que fa un any. 

Notícies relacionades

Amb aquesta dada, els treballadors d’altres països ara són el 15,6% de tots els ocupats del teixit productiu del país, segons les dades publicades aquest divendres pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. En termes anuals, el nombre de treballadors amb un altre passaport repunta un 13,6%. 

«L’evolució de l’afiliació estrangera manté una trajectòria sostinguda de creixement», expliquen des del ministeri que dirigeix Elma Saiz. «Des del juny del 2022, el nombre de treballadors d’altres països ha augmentat en més d’1,2 milions», conclouen. A més, el 46,3% de l’ocupació creada des de la reforma laboral ha correspost a ocupats no espanyols.