Treball reforça les oficines d’ocupació per ajudar migrants
La Generalitat de Catalunya està en via de reforçar les seves oficines d’ocupació per ajudar a trobar feina legal als milers de migrants que s’acullin a la regularització extraordinària. Està previst que unes 150.000 persones adquireixin permís legal de treball mitjançant el procés obert des del Govern fa unes setmanes i des del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) preveuen incrementar la plantilla per poder atendre’ls. L’Administració catalana incorporarà uns 300 professionals, entre orientadors i perfils d’altres tipus, per guiar els nous demandants d’ocupació cap a aquells sectors que necessiten mà d’obra.
Així ho va explicar el secretari de Treball de la Generalitat, Paco Ramos, que en paral·lel ultima una campanya especial amb Inspecció de Treball per assegurar-se que el màxim nombre de persones puguin abandonar l’economia informal. I és que el procés de regularització concedirà permís de treball als postulants, un mes després que hagin presentat la seva sol·licitud. Però molts ja estan treballant, si bé en llocs de treball en B. Un dels temors és que els empresaris que els donen feina irregular no s’avinguin a aflorar la seva situació, pagar-los almenys el salari mínim i cotitzar a la Seguretat Social. És per això que, l’autoritat laboral coordina una campanya per perseguir aquest frau recurrent. Aquest reforç de les oficines d’ocupació és una demanda conjunta de la patronals i els sindicats.
- Àgora Pressupostos per connectar Catalunya abans del col·lapse
- Àgora La salut del català en l’àmbit de sanitat: diagnòstic i tractament de xoc
- Tranquil·litat i natura El espectacular poble de conte a mitja hora de Lleida: un paradís per a ornitòlegs i escaladors
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, en directe, última hora del conflicte
- A debat José Antonio Marina, filòsof: «Els pares volen educar bé, però sovint no saben si donar als seus fills una bufetada o una targeta de crèdit»
