Desacceleració econòmica
Cotxes, sòlids a granel i passatgers aguanten el tràfic del Port de Barcelona fins al setembre
El tràfic de cotxes, sòlids a granel i passatgers ha sigut l’excepció positiva en els primers nou mesos de l’any del Port de Barcelona. Segons les dades fetes públiques aquest dimarts, la desacceleració dels intercanvis comercials arreu del món està impactant en el tràfic de contenidors i en el tràfic total.
Els sòlids a granel han sumat 3,64 milions de tones, amb un increment de l’11,8% respecte al mateix període de l’any anterior, gràcies als resultats positius dels cereals i farines (56,6%), el ciment i clínquer (43,1%), la sal comuna (10,8%) i la fava de soja (6%). Els resultats negatius que mostren tots els hidrocarburs són la causa del descens experimentat pels líquids a granel (-15,7%), malgrat el bon comportament dels productes químics, que creixen un 26,1%.
Importació, exportació i cabotatge
Els vehicles nous, amb 591.042 unitats durant els primers nou mesos de l’any (56%), continuen creixent amb força tant en el segment d’importació i exportació com en el cabotatge.
Notícies relacionadesEl tràfic de passatgers, que ha sumat 4,41 milions (37,1%), també mostra creixements notables. Els passatgers de ferri (1,46 milions) s’han incrementat en un 9%, i destaquen els creixements del 28,2% amb Itàlia i del 49% amb el nord de l’Àfrica. Els creuers han tingut un tràfic de 2,6 milions de passatgers.
Els tràfics amb les principals destinacions del Port de Barcelona reflecteixen la inestabilitat de l’economia mundial: el tràfic de contenidors plens d’exportació s’ha reduït en un 11,4%, i els d’importació ho han fet en un 3,3%. Un mes més, els tràfics amb la Xina –el primer mercat del port– retrocedeixen (-9,4%).
Lluís Salvadó Economia blava Logística Cotxes Creuers Port de Barcelona Transport marítim Transports Ministeri de Transports Ports
- Equipament cultural El nou Sant Jordi Club consolida l’Anella Olímpica com un ‘hub’ musical de referència a Europa
- «S’ha fet justícia, mai vam voler fer mal als nens», diu la mare de l’anomenada «casa dels horrors» d’Oviedo
- Repunt de les dades Catalunya concentra gairebé el 40% dels robatoris de cables de tren a Espanya el 2026
- Futbol Barcelona instal·larà una pantalla gegant per seguir la final del Mundial de futbol aquest diumenge
- Educació superior Aquestes són les 5 carreres universitàries amb els sous més alts tres anys després de graduar-se
