sector financer
La CNMV expedienta la cúpula del Popular en època de Ron
El supervisor estima que l'equip de l'expresident va poder falsejar els comptes del 2016
zentauroepp44275533 former chairman of banco popular angel ron stands at the par180712114653 /
La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha anunciat aquest divendres que el seu comitè executiu va obrir dijous de la setmana passada un expedient sancionador per falta "molt greu" al Banc Popular i a la seva cúpula en època de l’expresident Ángel Ron. El supervisor veu indicis que l’entitat li va subministrar "dades inexactes o no veraces" en el seu compte de resultats del 2016.
L’expedient afecta, a més de Ron, la resta de consellers executius de l’entitat (el conseller delegat Pedro Larena i el secretari del consell Francisco Aparicio), els membres de la comissió d’auditoria (José María Arias, Jorge Oroviogoicoechea i Roberto Higuera) i el seu director financer (Javier Moreno). La investigació se circumscriu a la reexpressió dels comptes del 2016 que va realitzar el nou president, Emilio Saracho, l’abril del 2017 després de detectar un desfasament de més de 630 milions d’euros.
La CNMV ha explicat que ha suspès la tramitació de l’expedient per estar en tramitació un procés penal "per fets idèntics o inseparables" a l’ Audiència Nacional, si bé estudiarà reprendre'l quan l’autoritat judicial s’hagi pronunciat.
Investigació de mesos
Notícies relacionadesEl president de l’organisme, Sebastián Albella, ja va anunciar el gener passat en el Congrés que la institució estava investigant el Popular. Al juny, va transcendir que la CNMV havia informat l’Audiència Nacional que havia detectat "dades inexactes o no veraces o amb informació enganyosa o que omet aspectes rellevants" en els comptes.
Ja controlat pel Santander, el Popular va anunciar unes pèrdues d’uns 12.000 milions d’euros entre el gener i el juny de l’any passat, quan els seus números vermells eren de 137 milions fins al març i de 3.485 milions el 2016, mentre que el 2015 va guanyar 105 milions i en el 2014, 330 milions.
- Aïllament social 'El cas de l’avi pistoler' o la soledat de la gent gran: cada any els Bombers recuperen 150 cadàvers a Barcelona
- Nous PEM Defensa elevarà un 22% la inversió en els seus grans programes i obrirà el repartiment a més empreses
- Veto digital La Unió Europea proposarà aquest dimecres la prohibició de l'accés a les xarxes socials dels menors de 15 anys
- El 27 de setembre Torredembarra obrirà el 30è Concurs de Castells de Tarragona amb l'esperança de tornar a veure els castells de 8
- Al minut Guerra Ucraina-Russia, en directe, ultima hora | Ucraina rep els primers 3.200 milions deuros del prestec europeu, anuncia Von der Leyen
