REESTRUCTURACIÓ DEL SISTEMA FINANCER

Els presidents del Santander, el BBVA i CaixaBank van pressionar Guindos per accelerar una solució sobre Bankia

Botín, González i Fainé es van reunir amb el ministre d'Economia divendres passat

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

Els presidents dels tres principals bancs espanyols --Emilio Botín, del Santander; Francisco González, del BBVA, i Isidre Fainé, de CaixaBank- van pressionar el ministre d'Economia, Luis de Guindos, perquè el Govern adoptés mesures sobre Bankia, la quarta entitat del país. Els tres banquers es van reunir divendres a última hora, convocats pel ministre, davant la pressió dels organismes internacionals i els mercats, segons publiquen avui els diarisExpansión iEl Mundo.

Notícies relacionades

En la reunió, Botín, González i Fainé es van queixar que els bancs més sanejats s'estan veient perjudicats per les entitats més exposades als riscos del totxo, ja que els inversors no fan distinció entre els uns i els altres.

La reunió es va acabar amb el consens entre els assistents que la recerca d'unasolució per a Bankia era urgent. Ahir mateix, Rodrigo Rato va anunciar la seva dimissió com a president de Bankia i va proposar com a successor José Ignacio Goirigolzarri després de fer-se públic que Economia agafarà les regnes de l'entitat, que necessitarà entre 5.000 i 10.000 milions de les arques públiques.