Desenes d'adolescents es barallen de matinada a Sant Joan de Vilatorrada en un enfrontament multitudinari

La batussa, que va començar mentre un DJ actuava per la Festa Major, es va estendre per diversos punts del municipi i va obligar a mobilitzar diversos cossos policials

Desenes dadolescents es barallen de matinada a Sant Joan de Vilatorrada en un enfrontament multitudinari amb armes

Desenes dadolescents es barallen de matinada a Sant Joan de Vilatorrada en un enfrontament multitudinari amb armes / Arxiu particular

2
Es llegeix en minuts
Regió7

Desenes d’adolescents i joves s’han barallat aquesta matinada a Sant Joan de Vilatorrada en un enfrontament multitudinari en què alguns dels implicats haurien arribat a utilitzar objectes. Durant l’incident, que ha estat enregistrat per diversos veïns, un grup de nois ha irromput a l’espai des del qual un discjòquei estava punxant música, en el marc de la Festa Major del municipi.

Eren aproximadament 2/4 de quatre de la matinada i el DJ ja havia interromput la seva actuació després d’haver detectat les primeres agressions. Entre empentes i crits, els atacants han llançat begudes al públic del concert, organitzat per l'Ajuntament a la plaça Major.

La interrupció de l'espectacle ha acabat sent definitiva perquè la situació s'ha agreujat considerablement. Així, alguns dels participants en els aldarulls han tret objectes per amenaçar i tractar de ferir els seus contrincants, segons confirmen alguns testimonis. Aquest aspecte es pot corroborar gràcies als vídeos que ràpidament han començat a circular per les xarxes socials i serveis de missatgeria instantània com WhatsApp. 

El succés s’ha estès per diferents punts del municipi, com l’avinguda de Montserrat, la plaça de l’Església o el carrer de Balmes. El desplegament policial no ha tingut un efecte immediat i, fins a aproximadament les sis del matí, la batussa s’ha mantingut activa.

La gravetat i el nombre d'implicats en aquests fets són superiors a l'agressió a un menor d'edat que va ser gravada amb un telèfon mòbil el mes d'abril. La investigació sobre la baralla d’aquesta matinada haurà d’aclarir els responsables, els motius i la seqüència exacta dels fets.

Notícies relacionades

L’alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Solernou, ha confirmat a Regió7 el succés i ha afegit que no li consta la presència d’armes, mentre que altres testimonis asseguren l'ús d'objectes en algunes de les agressions. Pel que fa a les conseqüències legals, fonts consultades indiquen que hi hauria alguna denúncia presentada, tot i que encara no n’han transcendit més detalls ni dades concretes. Amb tot, el batlle ha afegit que "per sort, no hi ha hagut cap mal major".

Per la seva banda, fonts dels Mossos d'Esquadra han explicat a aquest diari que es tractava d’"un grup nombrós" que s’estava barallant durant la Festa Major. Els cossos policials asseguren que no es va practicar cap detenció i que, de moment, no els consta cap ferit greu ni tampoc cap denúncia relacionada.

Temes:

Bages Sant Joan