Anàlisi Yotele

‘Las cosas claras’, cinc mesos després de la seva estrena: així són les seves audiències i així va la competència

El programa de Jesús Cintora millora les audiències dels seus predecessors, però no compleix les expectatives

‘Las cosas claras’, cinc mesos després de la seva estrena: així són les seves audiències i així va la competència
2
Es llegeix en minuts

‘Las cosas claras’ va aterrar als matins de TVE el mes de novembre passat per obrir una nova finestra a l’actualitat de la mà de Jesús Cintora. Si bé ha aconseguit millorar les dades dels seus predecessors en aquesta mateixa franja, les seves audiències no han complert les expectatives i actualment obté una mitjana del 7,4% de quota de pantalla. Aquesta discreta xifra queda lluny del 12,4% d’‘Al rojo vivo’ a La Sexta i del 13,7% de ‘Ya es mediodía’.

La televisió pública ha aconseguit millorar les seves audiències a la franja de 13.30 a 15.00 hores amb una pujada del percentatge de quota de pantalla i espectadors. Abans se situava entre el 5% i el 6% amb ‘Cocina al punto con Peña y Tamara’, però amb el programa d’actualitat informativa creix dos punts i firma 572.000 espectadors diaris.

‘Al rojo vivo’, abans i després de ‘Las cosas claras’

El dia 16 de novembre, el programa de Cintora va arrencar amb un 11% de quota, i es va situar així a pocs punts del programa d’Antonio García Ferreras. ‘Al rojo vivo’ estava aconseguint en els mesos de setembre i octubre un ‘share’ entorn del 14,6%, i després de la posada en marxa del format de TVE, en els mesos de novembre i desembre va baixar lleugerament fins a un 12,6%.

No obstant, Cintora supera Ferreras en el percentatge de fidelitat d’audiència. El programa de La Sexta se situa entorn d’un 29,5%, mentre que la televisió pública el supera amb escreix a l’aconseguir un 35,1%.

‘Ya es mediodía’, abans i després de ‘Las cosas claras’

El matinal de Telecinco, conduït per Sonsoles Ónega, és l’únic que supera el milió d’espectadors. Concretament, 1.264.000 des del mes de novembre passat fins a l’actual mes de març, amb unes xifres que es mantenen estables al llarg del temps.

Notícies relacionades

Les dades deixen veure que el programa de Mediaset no ha sortit perjudicat per l’increment de les audiències de la franja de migdia a TVE després que es comencés a emetre ‘Las cosas claras’. De fet, ‘Ya es mediodía’ va aconseguir al novembre la millor audiència de la temporada, amb un total d’1.360.000 espectadors i un 14,6% de quota de pantalla.

Es pot destacar que ‘Las cosas claras’ paralitza la seva emissió entre les 14.00 i les 14.20 hores, franja en la qual TVE emet els seus informatius territorials. Tenint en compte això, ‘Las cosas claras’ ha perdut audiència de forma gradual des de la seva estrena, i ha passat del 7,9% del mes de novembre al 7,1% del mes de març. Per la seva banda, ‘Ya es mediodía’ segueix fort el mes actual amb un notable 16,1%, mentre que ‘Al rojo vivo’ s’apunta un 12,8%.