Anàlisi Yotele

‘La hora de La 1’: evolució a l’alça de l’aposta matinal de TVE amb Mónica López

El magazín d’actualitat, que va trencar amb els continguts que la pública portava anys oferint en aquesta franja, tanca el seu primer trimestre camí del 10% de ‘share’ en les seves 5 hores de durada

‘La hora de La 1’: evolució a l’alça de l’aposta matinal de TVE amb Mónica López
1
Es llegeix en minuts

Mónica López ha tancat el seu primer trimestre al capdavant de ’La hora de La 1’ amb unes dades d’audiència a l’alça. El magazín d’actualitat va trencar el mes de setembre amb l’estètica i continguts que la cadena pública havia estat oferint en aquesta franja en les últimes dues dècades.

L’espai, que estarà dirigit des del pròxim dilluns per Lluis Guilera al costat de la presentadora, ha tancat el mes de desembre amb una mitjana de 301.000 espectadors i un 9,6% de quota de pantalla al llarg de les seves 5 hores d’emissió.  

Mónica López va aterrar als matins de La 1 al mes de setembre, que va tancar amb 265.000 fidels que representaven al 8,9% de l’audiència. A l’octubre va perdre una mica de quota (8,4%) però va pujar en nombre d’espectadors fins a les 274.000 persones.

Al novembre va protagonitzar una nova pujada fins a arribar al 9% de quota de pantalla i fregar els 300.000 televidents (292.000), xifra que va aconseguir depassar el mes de desembre. Va aconseguir els seus millors resultats el dia 22 amb el sorteig de la Loteria.

Destaca especialment el tram d’actualitat política, on supera de manera habitual el 13% de ‘share’, xifra semblant a la que va obtenir la temporada passada ‘Los Desayunos de TVE’ a la mateixa franja horària. Des de les 12:00 hores, li costa superar el 8%, igual que li succeïa a ‘La Mañana’ en cursos anteriors, però mostra també un lleu creixement en els seus tres primers mesos. 

Notícies relacionades

El tram que més li costa convèncer a l’audiència és el que s’ha dedicat en l’arrencada del curs a la informació de cor, que amb el canvi d’any es veurà reformulat per convertir-se en una secció d’entreteniment oberta a tota mena de continguts, sense excloure en moments concrets l’actualitat dels famosos. 

Respecte a la competència, TVE es manté com a quarta opció de la franja matinal amb ‘La hora de La 1’ però amb menys distància d’‘Espejo Públic’, que ocupa la tercera posició dels més vistos, de la que hi havia l’any passat quan emetia ‘Los desayunos’ i ‘La mañana’. A gran distància se situen ‘Aruser@s’ i ‘El programa de Ana Rosa’, que es manté com a líder destacat.

Temes:

TVE