AUDIÈNCIES ANUALS

Telecinco (14,6%), cadena líder el 2020 per 9è any consecutiu, Antena 3 millora (11,8%) i La 1 repeteix dada (9,4%)

El 7% anual de La Sexta allunya la cadena d’Atresmedia de Cuatro i el seu 5,5%

Telecinco (14,6%), cadena líder el 2020 per 9è any consecutiu, Antena 3 millora (11,8%) i La 1 repeteix dada (9,4%)
3
Es llegeix en minuts

En el balanç d’audiències de l’any 2020, Telecinco repeteix com a líder anual per 9è any consecutiu amb un 14,6%. La cadena de Mediaset conserva la primera plaça, malgrat que baixa 0,2 punts. Antena 3 puja lleugerament un 0,1% i signa un bon 11,8%, mentre que La 1 repeteix dada respecte a l’any anterior i anota un 9,4%.

Completen el rànquing de les cadenes més vistes les Temàtiques de Pagament amb un 8,4% i les Autonòmiques (8,2%). Per la seva banda, La Sexta aconsegueix un bon 7%, seguida de Cuatro (5,5%), La 2 (2,8%), FDF (2,6%), Nova (2,5%) i Neox (2%), tal com indica l’informe d’audiències del 2020 elaborat per Barlovento Comunicación.

1. Rànquings

  • Els lideratges per ‘targets’ el 2020 donen a Telecinco la victòria entre dones, els més grans de 13 anys i en el «Target Comercial». Antena 3 lidera en homes i en índexs socioeconòmics elevats i Clan és líder entre els nens de 4 a 12 anys (15,3%).

  • Quant al desglossament per regions, Telecinco lidera a Andalusia, Galícia, Madrid, València, les Canàries, Múrcia, País Basc, Astúries, les Balears, i «Resta», mentre que Antena 3 és la cadena líder a Castella-la Manxa, Castella i Lleó i Aragó. TV3 es manté com la cadena líder a Catalunya.

  • Per franges horàries i dies de la setmana: Telecinco és líder al matí, sobretaula, tarda, ‘prime time’ i el ‘late night’, així com de dilluns a diumenge. Per la seva banda, les «Temàtiques de Pagament» són l’opció més vista a la matinada.

2. Consum televisiu

Arran de les setmanes de confinament nacional a causa del coronavirus, els temps dedicats a veure la televisió a Espanya es van disparar. En el balanç de l’any, això ha provocat una important pujada en els minuts diaris que cada individu ha vist la televisió, que ha passat de 222 el 2019 a 240 el 2020. El consum en lineal ha crescut en 22 minuts, dels 206 el 2019 a 228 el 2020. En diferit millora i assoleix els 8 minuts, 2 més que un any abans.

El mes amb un consum més gran, com era d’esperar, va ser abril amb 303 minuts, mentre que el mínim es va produir l’agost amb 197 minuts per persona al dia davant el televisor.

Per ‘targets’, els que més temps dediquen al dia a veure la televisió són, per sexe, les dones (4 hores i 16 minuts de mitjana diària) i per franges d’edat, els més grans de 64 anys (amb 6 hores i 26 minuts de mitjana per persona al dia). 

3. Grups

Mediaset ocupa la primera posició amb un 28,5%, però baixa mig punt respecte a l’any anterior. El segueix Atresmedia, en segona posició, que marca un 26,3%, pujant 0,1%, la mateixa xifra que baixa RTVE a l’emportar-se el 15,4% del ‘share’ anual. A continuació, es posicionen les cadenes autonòmiques amb el 8,1% (repeteix resultat), Grup Vocento el 2,6% (-0,3) i Unidad Editorial el 2,5% (-0,3 punts).

Els dos grups de comunicació principals (Mediaset i Atresmedia) concentren el 54,8% del mercat de l’audiència (-0,4). La TV Privada suma el 71% de quota de pantalla, mentre que les emissores públiques firmen el 24%. A més, la suma de les tres grans cadenes, La1, Telecinco i Antena 3, registra el 35,8% de la quota de pantalla.

4. Autonòmiques

Notícies relacionades

El conjunt de les autonòmiques fa una mitjana del 8,2% de l’audiència un any més. Entre les principals cadenes trobem TV3 amb el 14,6% (repeteix resultats), ETB2 (10% i +1,7), TVG (9,9% i +0,6), ARAGON TV (9,2% amb 0,4 punts més), C.SUR (7,4% que baixa 0,6), TPA (6,8%, que millora 0,9), C. EXTREMAD. (6,2%, +0,4), TVCAN (5,8%, +0,2), CMM (5,6% i -0,5), TELEMADRID (5,4%, que puja +0,3), IB3 (4,7%, +1,2), LA 7TV (4%, +1,2), À PUNT (3%, +0,9) i 3/24 (1,7%, – 0,5).

5. Temàtiques de pagament

El conjunt de les temàtiques firma un 8,4%, la millor dada històrica d’audiència d’aquest conjunt de cadenes. En el rànquing destaquen MOVISTAR LALIGA (0,4%), FOX (0,3%), AXN (0,3%), TNT (0,3%), CALLE 13 (0,2%), CANAL HOLLYWOOD (0,2%), COMEDY CENTRAL (0,2%), FOX LIFE (0,2%), #0 (0,2%), HISTORIA (0,2%) i AMC (0,2%).

6. Emissions més vistes

  • L’emissió més vista de l’any correspon al partit de FUTBOL: UEFA NATIONS LEAGUE / ESPANYA-ALEMANYA (La1, 17/11/2020, DEPORTES) amb 4.909.000 i 27,2%.

  • La pel·lícula més vista de l’any és CINCUENTA SOMBRAS MÁS OSCURAS (Telecinco, 06/04/2020) amb 3.263.000 i 20,1%.

  • El programa d’entreteniment més vist ha sigut SUPERVIVIENTES (Telecinco, 04/06/2020) amb 4.125.000 i 23,4%.

  • L’informatiu més vist és TELEDIARIO 2 (La 1, 17/11/2020) amb 4.272.000 i 23,3%.

  • L’emissió de sèrie de ficció més vista correspon a EL PUEBLO (Telecinco, 15/01/2020) amb 2.656.000 i 19,4%.