ENTREVISTA YOTELE

Noemí Galera ('OT 2020'): «En els càstings s'ha notat menys la influència d'altres edicions»

Xerrem amb la directora de l'Acadèmia sobre el procés de selecció de concursants de la nova edició del 'talent show'

noemi-galera

noemi-galera

7
Es llegeix en minuts
Redacción Yotele

Després de fer parada a vuit ciutats espanyoles durant les últimes cinc setmanes, l’equip d’‘OT 2020’ va arribar dimarts passat a la Casa de Campo de Madrid per tancar els càstings de la nova edició, que arribarà a TVE a començaments del 2020. Allà es van reunir més de 2.500 aspirants amb un mateix objectiu: entrar a l’Acadèmia. YOTELE també va estar en la convocatòria i va poder xerrar amb la directora de càsting, Noemí Galera, que va fer balanç de com ha sigut el procés de selecció. 

¿Estàs contenta amb els càstings que heu fet en aquestes últimes setmanes?

Estem tots supercontents. Hi ha moltíssim nivell. Tenim concursants per a dues edicions. El problema el tindrem en el càsting final, cal fer una bona barreja i no passar-nos de frenada o quedar curts. Hi ha perfils molt diferents, veus molt personals, gent molt preparada... La veritat és que hem treballat un munt aquesta última vegada, perquè ha sigut un dels més estrets quant a planificació, però el resultat ha sigut molt bo.

¿En què us baseu per elegir un aspirant i un altre no?

A tu t’ho diré... [rialles]. Bàsicament, que tingui una veu que ens cridi l’atenció. Pensa que veiem molta gent al llarg del dia. Quan portes molta estona escoltant veus i algú crida la teva atenció, no podent deixar de mirar-lo i volent escoltar més, això significa que hi ha una cosa que t’enganxa. A partir d’allà, potser t’interessa veure-ho amb base musical i saber més d’aquesta persona.

¿Es nota la influència de les dues últimes edicions d’‘OT’ en els aspirants que s’han presentat en aquesta convocatòria?

Sí, però aquest any s’ha notat menys que en altres edicions. Ni en el repertori ni en les veus. És més variat, i això m’ha sorprès gratament. El 2018 sí que hi havia intents de fotocòpies dels participants del 2017.

¿Quina és la cançó que més han cantat en aquests càstings?

Amy Winehouse és una de les artistes que els ha agradat molt i l’‘Alleluyah’ també. Així com a l’‘OT FEST’ es va repetir moltíssim ‘Creep’ i ‘The Scientist’, en aquest cas ha sigut més variat.

¿I hi ha algú que t’hagi cridat l’atenció per com d’extravagant que era?

No. Ens canten l’‘Aniversari feliç’, però perquè és gent que acompanya algunes persones que venen al càsting per no deixar-les soles, però hi estem acostumats. Molta gent se sorprèn que hi hagi gent que doni la nota, però és una cosa que ens passa cada any, el que passa és que no ho havíem ensenyat en directe. També és veritat que tampoc és tanta gent.

¿Heu notat que s’ha presentat més gent que vulgui compondre, una cosa que heu dit que volíeu potenciar en aquesta nova edició?

Sí. Han vingut més compositors i més gent que ens canten temes seus en la primera fase. Molts ens pregunten si ho poden fer quan arriba el seu torn. Això és un risc perquè, potser, pot estar molt bé el seu tema o no, i a més les canten ‘a cappella’, una cosa que ho dificulta encara més. Però, vaja, aquí estem oberts de ment.

¿Això es pot traslladar a la gala 0? És a dir, ¿es donarà la llibertat als finalistes de cantar temes propis?

No ho sé. Entenc que fomentarem la composició al llarg de l’edició, però no et puc assegurar que n’hi hagi en una gala 0. És molt aviat encara.

¿Els ha funcionat el ‘passi directe’ a aquells que l’han tingut?

A alguns sí, a d’altres no, perquè gravar un vídeo des de casa teva és molt fàcil. L’edites, et poses guapo, graves 50 preses i esculls la millor.

¿Quines edats tenen els aspirants que s’han presentat als càstings?

De 18 a 25 anys, que de fet coincideix amb la gent que veu els càstings ‘online’ a Youtube.

¿Hi ha possibilitat que aquest any hi hagi un concursant amb una edat superior a aquesta interval d’edat?

Potser... No tanquem les portes a ningú.

¿Hi ha gent que esa creix quan passa algunes de les fases?

Sí, això sempre passa, i també a la inversa. També hi ha aspirants que a la primera sorprenen, però en la segona cauen. També juguen moltíssim els nervis. Són persones joves que la majoria no tenen experiència que, quan van arribant, es troben un munt de càmeres i tres senyors mirant. Abans sabien que es quedaven aquí, però ara molta gent els veu per Youtube.

¿Els familiars els recolzen molt?

¿Saps què passa? Ara hi ha molts familiars que han esatt a fora esperant-los, sobretot en la segona fase. Depenent de la localització, hem sentit la reacció dels espectadors que ho estaven veient pel canal de Youtube.

¿Com va ser el moment en què es va presentar la filla de Leticia, concursant d’‘OT 3’? 

Em vaig quedar al·lucinada perquè li vaig posar jo l’adhesiu i no sabia que era ella. No en tenia ni idea. Després del càsting, fem una reunió amb l’equip de redacció, que fa una entrevista als aspirants quan passen per si hi ha alguna cosa destacable, i quan vam arribar a Leticia m’ho van explicar. Se’m van posar els pèls de punta, perquè és una cosa que em toca, és una cosa que vam viure amb ella. L’havia conegut quan tenia dos anys, però no havia tornat a saber res d’ella.

Va ser un moment molt maco. Nosaltres no parlem amb ells abans. Els veig al set i no sabia com dir «sé qui ets». Té una fermesa... Jo no sé si hagués aguantat com ella va fer.

¿Hi ha data d’estrena? ¿Gener, febrer...? 

Març, abril... 2020. No en tinc ni idea. No ho sé encara, i si ho sabés, no t’ho podria dir.

¿Us quedareu en els dimecres o us canviareu a dilluns?

Tampoc ho sé. Ja m’agradaria a mi saber-ho per fer-me l’organització familiar. ¡Quin bonic tema és la conciliació! 

¿Estàs preparada per a les crítiques de Twitter? 

Estic preparada per a tot. Mira quina alegria.

Després de les queixes que alguns fans van fer sobre que no havíeu deixat descansar el format, ¿com torneu amb aquesta nova edició?

Des que hem començat, el canal de Youtube ha augmentat l’audiència en un 72%. El 30% de l’audiència dels càstings en directe són de l’estranger, o sigui, que la gent que està passant les proves ja ho estan veient a Mèxic, l’Argentina, el Perú, Colòmbia, amb la qual cosa tenen un mercat més gran, no només l’espanyol. L’edat majoritària de la nostra audiència és entre els 18 i els 24 anys. Està funcionant genial. Si això significa que no l’hem deixat descansar...

¿Com continuarà el càsting després d’acabar la fase 2? 

Doncs ara ens reunirem Tinet Rubira [Productor executiu d’‘OT 2020’ i director general de Gestmusic Endemol], Nia Sanjuán [directora de la gala] i l’equip de càsting amb la calma. Ho repassarem tot i ens centrarem en el càsting final. Seguirà la dinàmica d’anteriors edicions. Com veieu, les coses no les faig jo sola. Les fa un gran equip en què, si un falla, tot se’n va en orris.

¿Hi haurà canvis significatius al plató o a l’Acadèmia? 

M’imagino que n’hi haurà algun, però no sabria dir-t’ho. Penseu que fa un mes que estic amb la maleta d’aeroport en aeroport. Llavors, hi ha coses que m’estic perdent, i encara estem més centrats en el càsting, que és el més important ara.

La generació ‘OT 2017’ continua imparable. Per exemple, Mimi va guanyar l’MTV EMA 2019 a la millor artista espanyola. ¿Que et va semblar?

Notícies relacionades

N’estic encantada. Em sembla meravellós. Soc feliç. ¿Veieu com cal donar a les coses la importància que tenen? No és de vida o mort guanyar un concurs. ‘OT’ és un gran aparador. Un gran trampolí. A Mimi ja la coneixien per ‘Fama, ¡a bailar!’, però és una manera de donar-te a conèixer i aprofitar aquesta oportunitat. És feina. Ho hem dit sempre. El fet d’entrar a ‘OT’ no t’assegura absolutament res. Només que et veurà gent a la franja de ‘prime time’ durant el temps que estiguis allà, i això no ho tenen tots els artistes.

Si això no ho aprofites amb molta feina i tenint molt clar què és el que vols, posant el focus aquí, no aconseguiràs res. Si et quedes a casa esperant que et truquin, vas malament. En aquesta professió i en qualsevol altra. Cal pencar, i Mimi és una tia pencaire i que té molt clar on vol anar.