ANÀLISI

Els espais informatius eleven les seves audiències en una setmana marcada per la crisi catalana

laSexta experimenta una pujada generalitzada i torna a convertir-se en referència informativa

saavedra-ferreras-flich

saavedra-ferreras-flich

4
Es llegeix en minuts
Sergio L. Merillas

Aquest diumenge finalitza una setmana convulsa a tot el país a causa dels disturbis que s’han produït a Barcelona després que es conegués la sentència del judici del procés. Una tensa i delicada situació que, en més o menys mesura, ha sigut retransmesa en directe pels canals de televisió amb avançaments i especials informatius. A més, els magazins han elevat els seus resultats habituals gràcies a les seves detallades cobertures de tot el que està passant a l’autonomia catalana. 

Sense cap dubte, laSexta ha sigut la cadena que més ha impulsat les seves audiències a causa de l’actualitat. Per enèsima vegada, s’ha convertit en referència informativa i així ho demostren els resultats que ha aconseguit des de dilluns passat. Aquell dia, quan es va conèixer la sentència del judici del procés, ‘Al rojo vivo’ va brillar en el seu horari habitual amb un 18,1% de quota de pantalla i prop d’1,2 milions d’espectadors, dades molt superiors al 8,3% i 701.000 de l’especial ‘Los desayunos de TVE’

‘Al rojo vivo’, en màxims històrics

A la nit, l’espai presentat per Antonio García Ferreras va tornar a les pantalles de laSexta amb una edició titulada ‘Objectivo la sentencia’ que va arribar a un destacat 10,1% i 1.744.000 espectadors, i que es va quedar a una mica més de tres punts de distància de ‘La voz kids’. D’altra banda, en ‘late night’, l’especial informatiu de TVE va haver de conformar-se amb un 4,6% i 747.000 televidents

Les dades de laSexta s’han mantingut molt elevades durant tota la setmana. Mentre que dilluns va aconseguir una mitjana diària del 9,1%, més de dos punts per sobre de les seves dades habituals, dimarts va sumar un 7,8% i dimecres va arribar a un 9,4%. Aquell dia, ‘Al rojo vivo’ va tornar a arrasar amb un 18,5% i 1,1 milions d’espectadors. A més, a la tarda, ‘Más vale tarde’ va vorejar el 10% després dels bons resultats de dilluns (9% i 913.000) i de dimarts (7,8% i 695.000). Ja a la nit, l’avançament de ‘laSexta Noticias’ va anotar un 10,8% i 1.580.000

Dijous, ‘Al rojo vivo’ es va disparar al seu màxim històric amb un 20,8% i 1.222.000, i divendres es va mantenir en un 19,1% amb 1.157.000. Aquell mateix dia a la nit, l’especial sobre els disturbis a Barcelona va ser líder després de reunir prop de 2 milions d’espectadors, cosa que es tradueix en un ‘share’ del 14,8%, davant el 10,2% amb 1.537.000 del’especial d’Antena 3 i del 6,6% i 1.012.000 del de TVE

Les que també han estat d’enhorabona són les dues edicions de ‘laSexta Noticias’. Totes dues han aconseguit grans resultats durant tota la setmana, però va ser divendres quan van viure la seva millor jornada de l’actual curs televisiu. A la sobretaula va aconseguirun ‘share’ del 18,7% i 1.796.000, mentre que a la tarda va firmar un 16% i 1.842.000

‘Todo es mentira’ i ‘Cuatro al dia’ pugen

Si la segona cadena d’Atresmedia ha viscut una de les seves millors setmanes com a conseqüència de l’actualitat, la segona cadena de Mediaset també ha elevat lleugerament alguns dels seus resultats. En el cas de Cuatro, els seus dos únics programes informatius també s’han vist beneficiats per la crisi catalana i els episodis violents que s’han viscut als carrers de Barcelona. 

‘Todo es mentira’ va començar la setmana amb un 4,5% i 554.000 espectadors, mentre que dimarts va baixar fins a un 4% i 461.000. No obstant, va aconseguir remuntar en jornades posteriors. Dimecres va escalar fins a un 5,1% amb 600.000 televidents i es va quedar a només dues dècimes de ‘Zapeando’. Dijous va baixar fins a un 4,7% i 525.000, mentre que divendres es va animar amb un 6,3% i 740.000 contra el 4,9% i 579.000 del seu rival. 

Mentre que ‘Todo es mentira’ ha millorat la seva audiència entorn d’un punt durant l’última setmana, ‘Cuatro al dia’ tampoc s’ha quedat enrere. El magazín de Carme Chaparro va marcar dilluns, dia en què es va conèixer la sentència, un 4,2% i 421.000. Dimarts va escalar una dècima, dimecres es va mantenir en aquesta línia amb un 4,1% i 378.000 i dijous va firmar un 3,9% amb 343.000. Però el seu millor resultat va arribar divendres, després dels tensos disturbis de la nit anterior, a l’anotar un 5,6% i 556.000.

‘Espejo público’ millora els seus resultats però AR lidera

Notícies relacionades

Un altre dels canals que ha millorat les audiències durant la setmana que acaba ha sigut Antena 3. Més concretament, ‘Espejo público’ ha elevat les seves dades amb motiu de l’actualitat catalana. Dilluns, el magazín de Susanna Griso va acabar amb un 17,6% i 494.000 espectadors, gairebé tres punts per sobre de les dades que aconsegueix als matins de la cadena. Dimarts va baixar fins a un 14,9%, però dimecres va tornar a remuntar fins a un 18,1% i 491.000. Millor encara li va anar dijous i divendres, amb un 18,7% i 17,7%, respectivament. 

No obstant, ha sigut Telecinco la que ha mantingut el lideratge de la franja matinal amb l’imbatible programad’Ana Rosa. L’espai no ha notat canvis en les seves audiències, ni li fa falta, ja que s’ha mantingut en els grans resultats que aconsegueix cada dia. Les seves millors jornades corresponen a dimarts (21,3% i 702.000), dimecres (20,7% i 693.000) i dijous (20,8% i 698.000)