TRANSPORT METROPOLITÀ

El Bus Metropolità de gestió indirecta de l'AMB supera per primera vegada els cent milions de viatges anuals

El servei ha experimentat un increment de viatges del 7,3% respecte a l'any anterior, és a dir, més de 7 milions de trajectes nous

bus-amb

bus-amb

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

En total, l’any 2019 es van fer 730,14 milions de viatges en el sistema de transport públic de metro i autobús de gestió directa i indirecta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), un 2,7% més que el 2018.

Les dades de mobilitat del període del gener al desembre del 2019 han revelat un creixement notable, en comparació amb el mateix període de l’any anterior, dels serveis de gestió indirecta de l’AMB, que han superat, per primera vegada, els cent milions de viatges.

D’aquesta manera, el servei de Bus Metropolità, que manté la tendència a l’alça dels últims anys, ha arribat a registrar, durant el període del gener al desembre del 2019, un total de 102,80 milions de viatges. Concretament, han experimentat un increment de viatges del 7,3%, és a dir, més de 7 milions de viatges nous.

Reclamacions al Govern

L’AMB ha demanat al Govern català que «compleixi els compromisos pendents de mobilitat per millorar la qualitat de l’aire i continuar impulsant el transport públic», com ara la construcció i l’acabament d’infraestructures pendents recollides en el PDI 2011 2020, que inclou la línia L-9 i els carrils bus-VAO, «fonamentals per al servei de Bus Metropolità», assenyalen des de l’òrgan metropolità.

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ha recordat que: «En l’AMB treballem intensament per millorar el transport públic, però ho fem condicionats per unes inversions insuficients o per una política industrial espanyola i catalana que en els últims anys no ha afavorit en res la reconversió cap als vehicles nets o la mobilitat sostenible en general».

Evolució de viatges per territoris (gestió indirecta)

Els serveis diürns en l’àmbit del Baix Llobregat han tingut increments notables. Presenten crescudes entre el 2,9% i el 8,6%: el servei de l’àmbit de Gavà i Viladecans (Concessió U1) (8,3%); el servei de Castelldefels (8,6%); el servei de l’Hospitalet i el Prat (8,5%); les línies urbanes de Sant Feliu (8,5%); el servei de l’àmbit de Sant Boi, Sant Joan Despí i Cornellà (Concessió U2) (6,2 %), i el servei de les línies urbanes d’Esplugues i Sant Just Desvern (2,9%).

Per la seva banda, el servei diürn del Barcelonès nord també ha experimentat un increment important de viatges, del 9,8%.

Xarxa de metro i autobús de gestió directa

Entre el gener i el desembre del 2019, la tendència de l’evolució de viatges en els serveis de TMB (metro i autobús TMB) ha continuat creixent respecte al mateix període de l’any anterior, amb un total de 627,34 milions de viatges. En conjunt, les línies de gestió directa de bus i metro han guanyat més de 12,36 milions de viatges nous, cosa que representa un increment del 2,0% respecte al mateix període de l’any passat.

Notícies relacionades

La xarxa de metro ha experimentat un lleuger increment en el nombre de viatges, de l’1,1%, respecte al mateix període de l’any anterior: entre el gener i el desembre del 2019 es van fer 411,94 milions de viatges. En total, el metro va guanyar 4,43 milions de viatges, malgrat les vagues del primer trimestre del 2019.

Més notícies de GavàEspluguesCornellàl’HospitaletSant Boi i Viladecans en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA