NETEJA DE L'ESPAI NATURAL

Voluntaris d'Unilever recullen més de 100 kg d'escombraries del parc de la Marina de Viladecans

El 60% dels residus recollits van ser plàstics; un 20%, sanitaris, i l'altre 20%, restes de vidre i alumini

La iniciativa s'emmarca a la campanya de Libera '1m² per la naturalesa', organitzat per SEU BirdLif i Ecoembes

soyfrigo-se-une-al-proyecto-1m2-por-la-naturaleza

soyfrigo-se-une-al-proyecto-1m2-por-la-naturaleza

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Voluntaris d’Unilever Espanya  van recollir dissabte més de 100 kg de residus abandonats a la riera de Sant Climent, al seu pas pel parc de la Marina de Viladecans, als voltants de la seu de la companyia, en el marc del projecte de Libera ‘1m² per la naturalesa’, organitzat per SEU BirdLif i Ecoembes.

La campanya, celebrada en 400 punts d’Espanya i a la qual la companyia s’ha unit per segon any consecutiu, pretén conscienciar i mobilitzar la ciutadania per mantenir nets de deixalles els espais naturals.

Així, treballadors de la companyia, familiars i veïns del municipi, es van unir des del programa ‘Soc Frigo’ i el seu compromís mediambiental ‘Junts per menys plàstic’ per alliberar d’escombraries un quilòmetre del lateral del riu viladecanenc.

El 60% dels residus que van recollir van ser plàstics –palles, bosses i ampolles, entre altres objectes–; un 20%, sanitaris –sobretot tovalloletes–; un 10%, vidre, i un altre 10%, residus d’alumini.

Jornada de sensibilització

Durant la jornada, Unilever, juntament amb l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC), van fer un taller de conscienciació mediambiental dirigit a tots els assistents, en què van assenyalar els diferents residus i amenaces que poden danyar l’entorn, al mateix temps que van posar de relleu la biodiversitat i les bones pràctiques que han d’aplicar els ciutadans.

“Treballem diàriament en campanyes de sensibilització i conscienciació sobre les amenaces que trobem en el medi ambient i el paper que cadascun de nosaltres ha de desenvolupar per poder evitar-lo”, explica Anna Palencia, directora de Comunicació i RSC d’Unilever, que recorda que, “si les empreses actuem de forma responsable, cuidem el medi ambient i, alhora, generem valor a la companyia”.

Notícies relacionades

El projecte ‘Soc Frigo’  és un projecte d’àmbit mundial impulsat per Unilever i que té per objectiu crear 100.000 llocs de treball dirigits a tot el món fins a l’any 2020, amb l’objecte de millorar l’ocupabilitat dels joves i reduir la taxa d’atur juvenil.

Més notícies de Viladecans a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA