Mobilitat
L'Ajuntament de Viladecans reafirma el bon funcionament del radar de Vilamarina
Indica que estan certificats per Applus Laboratories i assegura que no s'han detectat incidències en les proves realitzades
Les proves realitzades per l’Ajuntament de Viladecans constaten el bon funcionament del radar. /
L'Ajuntament de Viladecans assegura, davant la denúncia dels conductors d'autobusos Mohn, que el radar ubicat davant del centre comercial Vilamarina funciona “correctament i està certificat per Applus Laboratories”.
UGT, en representació dels conductors, va denunciar fa uns dies que més d'una vintena d'autobusos han sigut multats per excés de velocitat i que diverses de les denúncies són per conduir a una velocitat de 89 quilòmetres per hora, quan, per limitació mecànica, aquests vehicles no poden circular a més de 80 km/h.
A més, el sindicat detalla que des del radar fins a la parada d'autobús hi ha una distància de 47 metres, “de manera que és impossible conduir a la velocitat que consta en les denúncies, ja que no es podria frenar a la parada”.
Davant d'aquests fets, des del Departament de Mobilitat de l'Ajuntament de Viladecans s'ha emès un informe en el qual s'assegura que “durant el període de temps que el radar ha estat ubicat en aquesta localització no s'han rebut queixes d'afectats en les denúncies emeses excepte per part del comitè d'empresa de Mohn”.
Afegeix, a més, que el comitè “al·lega que a la fotografia només surt l'autobús de la seva empresa, però que la causant de la denúncia és un vehicle que circula en paral·lel i que queda tapat a la fotografia de la denúncia per l'autobús”. No obstant això, l'empresa certificadora, Applus Laboratories assegura que “aquesta incidència no és possible, ja que l'àrea de captació d'imatges i l'àrea de detecció del radar són idèntiques”.
Notícies relacionadesDes de l'Ajuntament es recorda que Viladecans té quatre punts vigilats per radar “degudament indicats”. Aquests punts, “van ser escollits per la seva perillositat i per reduir excessos de velocitat”, asseguren, i afegeixen que “als autobusos se'ls tracta amb el mateix rigor que a la resta de vehicles, buscant limitar la velocitat i incrementar la seguretat, sobretot als voltants de centres comercials i col·legis”.
- MEDI AMBIENT La Guàrdia Civil ratifica que les dades de la incineradora del Besòs són "incoherents"
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- Pedraz sospesa agafar el jutjat del cas Tsunami
- El futur de l’automoció Les marques xineses treuen rèdit de la frenada del cotxe elèctric a Europa
- Perfil Yin Tongyue: L’empresari que va confiar en Barcelona per entrar a Europa
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Camí de les urnes El PNB agita territori ‘abertzale’ en el seu intent d’evitar el sorpasso de Bildu
- Newsletter Naturgy: no tots els fons són iguals