CENTRE COMERCIAL

Més de 2,6 milions de persones visiten l'outlet de Viladecans durant el seu primer any

La superfície comercial es troba al 80% d'ocupació i ha generat 600 llocs de treball directes

Persones passejant per l’outlet de Viladecans.  

Persones passejant per l’outlet de Viladecans.  

2
Es llegeix en minuts
ACN / VILADECANS

Viladecans The Style Outlets celebra el seu primer aniversari amb més de 2,6 milions de visitants. La majoria provenen dels voltants del municipi, d'altres comarques i de la ciutat de Barcelona, mentre que un 10% són turistes que procedeixen de Rússia, Llatinoamèrica o països europeus com França, Alemanya i el Regne Unit.

Les ofertes i les promocions especials han generat una afluència de gent continuada, segons expliquen els comerciants de l'outlet. El centre compleix aquest primer any “amb resultats positius”, segons explica el director d'actius de Neinver, empresa que gestiona l'outlet, Javier Torralba, qui destaca “la riquesa econòmica” que genera a Viladecans i els seus voltants.

De fet, ha suposat 600 llocs de treball directes, dels quals més de la meitat corresponen a veïns de la localitat i poblacions properes. Sumant-hi els indirectes, els llocs creats arriben als 1.000, i més del 20% de les empreses i proveïdors amb els quals col·labora de manera continuada són locals.

Torralba insisteix que encara és el primer any i que es tracta d'un projecte de llarg termini que generarà encara més riquesa al territori. En aquest sentit, l'alcalde de Viladecans, Carlos Ruiz, assegura que l'outlet és “el motor” del parc empresarial de Ca n’Alemany, i destaca que està atraient visitants que “mai abans s'haurien apropat a la ciutat, creant nous llocs de treball i projectant una imatge de compres d'alta qualitat molt necessària, no només pel nostre municipi, sinó per tota la comarca”.

Els comerciants de l'outlet també s'han mostrat satisfets amb els resultats d'aquest primer any. Ruth Vilanova, dependenta, indica que hi ha “una afluència de gent tranquil·la però de manera continuada” i creu que la comunicació amb el centre, tant del transport públic com del privat, ajuda a aquesta afluència. A més, la dependenta considera que el “boca-orella” està funcionant.

Elisabet Romera, també dependenta, remarca que les expectatives s'estan aconseguint i les promocions i ofertes que es generen des del centre funcionen “molt bé”. Ruben Torres, responsable d'una botiga de calçat esportiu, comenta que porten quatre mesos a l'outlet i que estan mantenint el nivell de vendes previst.

Els turistes no visiten el centre

El president de la Xarxa Comercial de Viladecans, Esteve Blanch, considera que l'impacte turístic no ha sigut el que esperaven i “no ha aparegut”. En aquest sentit, Blanch creu que el fet que l'outlet “no hagi funcionat a ple rendiment s'ha notat”, però ha reconegut que alguns comerciants, sobretot dels establiments de calçat i calçat esportiu, s'han vist afectats per l'obertura.

El representant dels comerciants insisteix que a la ciutat no s'ha vist una “aglomeració de gent”. “Això que vindrien milers de turistes i que la ciutat estaria plena, no està passant”, afirma.

A més, Blanch explica que als pressupostos d'aquest any de l'Ajuntament  “van entrar uns 150.000 euros addicionals” destinats al comerç i “d'aquests la Xarxa Comercial avui dia no té constància que s'hagi invertit ni el 90%”.

Notícies relacionades

Els comerciants van demanar a la Taula de Comerç, creada arran de l'aparició de l'outlet, que els expliquessin el programa d'execució, però encara no han rebut aquesta informació. Blanch critica que el centre tingui un servei de neteja “impecable i suficient lluminària”, cosa que “nosaltres no tenim i ens van prometre fer un pla de millora que encara no s'ha executat”.

Més notícies de Viladecans