Pesca, oci i transport

El conseller Calvet demana la cessió de 27 ports esportius i pesquers

Territori anuncia el pla d'inversions 2019-2022 en un sector que genera beneficis

zentauroepp43435988 puerto palamos190207170046

zentauroepp43435988 puerto palamos190207170046 / Cedida per Territori i Sostenibilitat

1
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha reclamat a l’Estat la cessió dels 27 portsesportius, pesquers i de transport que no paguen els seus impostos a la Generalitat. Calvet ha fet la reclamació aquest dijous durant la presentació del Pla d’Inversions i Finançament 2019-2022, que suposa una inversió de 30 milions d’euros.

Al litoral català hi ha 46 ports, a més del de Barcelona i Tarragona, que depenen de Madrid per ser d’interès general. De la resta, 26 són de l’empresa pública Ports de la Generalitat i els altres 27, no. "Tot i que estan adscrits a la Direcció General de Ports, no han sigut transferits i paguen el cànon a l’Estat", ha explicat Calvet, que reclama administrar aquests ingressos, com els de la resta de petits ports.

La reclamació no és fútil ja que els ports generen un gran volum de negoci. L’any passat, els ports de Ports de la Generalitat van moure 1,1 milions de tones de mercaderies en 192 barcos. Les seves 609 embarcacions de pesca van recollir 21.347 tones de peix (86 milions d’euros). També van gestionar 12.318 amarratges i van rebre 51.060 creueristes i 319.579 passatgers en barcos turístics locals. Ien el seu conjunt s’autofinancen i fins i tot generen beneficis.

Notícies relacionades

Calvet també reclama a l’Estat que se li concedeixi al port de Palamós l’estatus de zona Schengen per poder rebre creuers i barcos de mercaderies que procedeixin d’un port no europeu.

   

Temes:

Ports