16 de desestimades

Terrassa autoritza l'ampliació o la instal·lació de noves terrasses a 102 bars i restaurants

Fins dilluns s'han presentat un total de 164 sol·licituds d'establiments que es volen acollir a aquesta mesura extraordinària

zentauroepp48995206 onbarcelona 08 07 2019 dos tapas y una cerveza inedit que se190709195617

zentauroepp48995206 onbarcelona 08 07 2019 dos tapas y una cerveza inedit que se190709195617

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Des que es va anunciar la mesura excepcional per flexibilitzar l’ampliació de terrasses a la via pública, l’Ajuntament de Terrassa ha registrat 164 de peticions per part d’establiments que volen ampliar aquests espais o bé per instal·lar noves terrasses als locals que no en tenien. 

D’aquestes, 102 han sigut aprovades, 16 s’han desestimat perquè no complien els requisits necessaris, cinc estan pendents que el titular aporti el projecte i 41 encara s’estan treballant des del servei de Via Pública. 

Amb aquesta iniciativa, l’ajuntament pretén contribuir a reactivar el sector de l’hostaleria i la restauració de la ciutat, un dels més afectats per la crisi de la Covid-19, i entén que aquest àmbit és un motor fonamental d’activitat econòmica i ocupació a la ciutat.

La majoria de les sol·licituds aprovades fins ara han sigut per a establiments que demanaven ampliar el seu espai a la via pública, mantenint els mòduls habituals de la seva terrassa. Aquests establiments han de situar les taules amb una separació mínima de dos metres i es permet un màxim de 10 persones per taula, entre les quals també s’ha de mantenir la distància mínima de seguretat interpersonal.

El procediment

A Terrassa hi ha registrades unes 500 terrasses de bars i restaurants, aproximadament. Des de l’Ajuntament es demana que les sol·licituds d’ampliació d’aquestes es tramitin mitjançant el correu via.publica@terrassa.cat i es recorda que aquestes demandes es podran tramitar mentre duri el decret d’estat d’alarma. 

El Servei de Via Pública respondrà pel mateix sistema, via ‘e-mail’, autoritzant o denegant la petició en el termini de 3 dies hàbils, si no hi ha cap dilació per part de l’interessat en presentar la documentació necessària. En el cas de denegació, se n’indicarà el motiu.

Durant la fase 1 de desescalada, està prohibit consumir dins dels locals, a més que cal eliminar de les taules productes d’autoservei com setrills, escuradents o portatovallons, així com les cartes d’ús comú. Els establiments han de netejar i desinfectar les taules entre servei i servei, oferir tovallons d’un sol ús i han de disposar de gel hidroalcohòlic a disposició dels clients. També es recomana el pagament amb targeta.

La vigència de les sol·licituds que han sigut aprovades s’allargarà fins a l’acabament de les restriccions en els aforaments dels establiments, decretades per l’Estat. Una vegada derogada aquesta norma, totes les terrasses hauran de tornar a ocupar el seu espai original.

Notícies relacionades

Així mateix, des de l’Ajuntament es recorda que els establiments d’hostaleria i restauració de la ciutat quedaran exempts del pagament del 100% de la taxa de terrasses per a l’any 2020. Totes aquestes mesures han sigut adoptades pel Govern municipal amb la col·laboració del Gremi Empresarial d’Hostaleria de Terrassa i Comarca.

Més notícies de Terrassa