Anar al contingut

Transport públic

Creix un 4% l'ús de l'autobús urbà a Terrassa

TMESA registra una xifra rècord de més de 12 milions de viatgers en un any

El Periódico

bus

periodico

Transports Municipals d'Egara S.A. (TMESA), l'empresa que gestiona el servei d'autobusos de transport públic urbà, publica les dades d'ús d'aquest mitjà de transport durant el 2017, que posen de manifest un increment de gairebé un 4% respecte a l'any anterior.

Concretament, durant l'any 2017, els vehicles de TMESA van transportar un total de 12.663.260 viatgers, que significa una xifra rècord a la ciutat. Aquesta xifra suposa que el nombre d'usuaris s'ha incrementat en un 3,97% en relació amb el 2016.

L'increment de 483.894 viatgers que ha experimentat el servei d'autobús urbà durant l'any 2017 reafirma una dinàmica que es va començar a intuir amb la presentació de les xifres de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que també van viure un considerable increment d'usuaris. Així, la coincidència de la dinàmica al servei d'autobusos i de trens fan pensar en un augment de l'ús del transport públic en relació amb el transport privat.

La línia més utilitzada de la xarxa de Terrassa és la línia L3, que frega els dos milions de viatgers durant el 2017. En el mateix sentit, les línies L9, L8 i L1 també superen els 1.500.000 usuaris. Només aquestes quatre línies assumeixen més de la meitat dels viatgers.

Aposta per la millora del servei

Des de l'empresa consideren que l'aposta per la millora del servei mitjançant la reorganització d'algunes línies, la millora de l'accessibilitat, la potenciació de la intermodalitat i la millora la cobertura, han sigut les claus per a aquest increment de la xifra d'usuaris.

En aquest sentit, el 2017 ha sigut tot un èxit per al servei. Per una banda, per l'enfortiment dels vincles amb altres mitjans de transport públic, com per exemple el tren, i per l'altra, per la millora de l'eficiència del servei que ha suposat l'inici de la renovació de la flota.

La incorporació el juliol de quinze nous vehicles, entre ells sis amb tecnologia híbrida, ha permès millorar la fiabilitat del servei, és a dir, complir amb el servei compromès, fins a col·locar la taxa de compliment en el 99,72%.

Més notícies de Terrassa a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA 

0 Comentaris
cargando