El rècord, el de Rajoy-Zapatero
El cara a cara de Sánchez i Feijóo, amb 5,9 milions d’espectadors, el menys vist des del 1993
¿Qui va guanyar el debat? El veredicte dels articulistes d’EL PERIÓDICO
Els 10 moments clau del cara a cara entre Sánchez i Feijóo
Multimèdia | ¿Qui serà president? Els escenaris més factibles a partir de les enquestes
El debat electoral entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo el van veure 5,9 milions d’espectadors i va obtenir una quota de pantalla del 46,5%. El minut d’or es va produir a les 22.45 hores, moment en què van coincidir veient el cara a cara, celebrat a Atresmedia, 6,4 milions d’espectadors amb una quota de pantalla del 47,8%, segons dades ofertes per Barlovento Comunicación.
El que van protagonitzar Sánchez i Feijóo va ser el menys vist dels cara a cara celebrats des del 1993, tot i que el debat electoral que va obtenir menys quota de pantalla fins ara va ser el disputat l’abril del 2019 entre Pedro Sánchez, Pablo Casado, Pablo Iglesias i Albert Rivera, amb un 43,8%.
Rajoy vs. Zapatero
El que més audiència mitjana ha obtingut fins al moment va ser el cara a cara disputat entre Mariano Rajoy i José Luis Rodríguez Zapatero el febrer del 2008, que va ser seguit per 13 milions d’espectadors i va obtenir una quota de pantalla del 59,1%, seguit del que van disputar Alfredo Pérez Rubalcaba i Rajoy el 7 de novembre del 2011, amb un seguiment de 12 milions d’espectadors i una quota de pantalla del 54,2. Els debats entre Felipe González i José María Aznar van arribar a assolir una quota de pantalla del 75,3% amb 10,5 milions d’espectadors connectats.
En l’anterior cara a cara que va protagonitzar Pedro Sánchez amb Mariano Rajoy el 2015, el nombre d’espectadors que va seguir l’espai va ser de 9,7 milions i la quota de pantalla va ascendir a 48,7%. Des d’aleshores, no s’havien celebrat més debats a dos fins al d’aquest dilluns, tot i que sí que n’hi va haver d’altres amb altres formats protagonitzats pels candidats del PSOE, PP, Podem i Ciutadans. D’aquests debats, el més seguit va ser el celebrat el juny del 2016, amb 10,4 milions d’audiència mitjana i 57% de quota de pantalla, i el que menys quota va assolir va ser el del 22 d’abril del 2019, amb el 43,8%.
Perfil d’audiència
Quant al perfil d’audiència del debat d’aquest dilluns, el 50,3% de la quota de pantalla van ser homes, i per edats, el seguiment més elevat es va obtenir en la franja de 13 a 24 anys (48%), seguit de la de 45 a 65 anys (45,9%) i la de 25 a 44 anys (45,7%).
Notícies relacionadesI, per comunitats autònomes, va ser Galícia on el debat va obtenir una quota de pantalla més elevada, amb el 58,2%, amb una audiència mitjana de 494.000 espectadors, seguida de Castella i Lleó, amb el 57,5 i 332.000 espectadors, i Múrcia, amb 56,3% i 222.000 espectadors. Al contrari, a Catalunya la quota de pantalla va ser la més baixa, amb 36,8% i 688.000 espectadors, seguida del País Basc, amb 39,2%, i les Balears, amb 42,8%.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
