GUARDONS A LA BAIXA

L’audiència dels premis Oscar es desploma a mínims històrics

  • Només 9,8 milions de persones van veure la retransmissió de la cerimònia als Estats Units 

  • La gala va tenir un 58,3% menys d’espectadors que l’edició del 2020, que va ser vista per 23,6 milions

L’audiència dels premis Oscar es desploma a mínims històrics
2
Es llegeix en minuts

La gala d’entrega dels 93 Premis Oscar tampoc s’ha salvat dels estralls que la pandèmia per coronaviurus està causant en la indústria del cine. Els números són clars i devastadors, la cerimònia celebrada diumenge passat al Dolby Theatre de Hollywood i a la Union Central de Los Angeles va ser vista només per 9,8 milions de persones als Estats Units. 

Una pírrica xifra que col·loca la retransmissió oferta per la cadena ABC com la pitjor de la història dels premis i suposa un 58,3% menys d’audiència i 14 milions d’espectadors menys respecte a la gala del 2020, que amb 23,6 milions era considerada fins ara la cerimònia amb menys audiència. 

Interminables parlaments

Les dades, publicades per l’empresa Nielsen, demostren el progressiu desinterès dels espectadors per una gala que fins fa uns anys era un dels esdeveniments més esperats i seguits en àmbit mundial i que fa tot just uns anys convocaven més de 40 milions de nord-americans davant el televisor. Unes dades que certifiquen el progressiu descens d’audiència de les últimes gales.

Una cerimònia de lliurament amb nombrosos canvis motivats per la pandèmia, sense presentador, i ja van tres edicions, ubicada en un espai petit i dissenyat com una sala de festes, amb la presència de només els nominats a la platea, sense gairebé imatges de les pel·lícules nominades i amb moments atropellats com l’‘in memorian’ o l’entrega de l’últim guardó, històricament per a la millor pel·lícula, però amb interminables parlaments i moments insulsos que van allargar la cerimònia fins a unes eternes tres hores.

Gala avorrida

Notícies relacionades

Una gala anodina, monòtona i sòbria, sense sorpreses, gotes d’humor i grans actuacions musicals, que va foragitar l’espectador més jove, ja que segons Nielsen, el rang d’edat d’entre els 18 i 49 anys es va situar en l’1,9 del ràting, en contrast del 5,3 de l’edició del 2020. I és que com admet un veterà crític de cine: «Si als Oscars li treus el ‘xou’, l’humor i el glamur es queden en una cosa avorrida i televisivament molt pobra».

Però el desafecte general per la gala també és atribuïble a les dificultats del públic per assistir a les sales de cine en temps de pandèmia, i per tant el desconeixement general de les pel·lícules nominades, que resta interès competitiu a la gala entre els potencials espectadors, i també la ferotge competència de les plataformes de televisió al cine convencional que estan provocant nous hàbits de consum audiovisual.