EN L'ERA DIGITAL

'The New York Times' deixa de publicar la graella de televisió

Després de 81 anys, el rotatiu elimina la informació horària dels programes de tv

zentauroepp44922366 internacional190611135922

zentauroepp44922366 internacional190611135922 / ANGELA WEISS

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Després de 81 anys, des de diumenge passat, 30 d’agost, el prestigiós diari nord-americà ha deixat d’oferir als seus lectors la graella de televisió, trencant així amb una tradició que es remunta a 1939.

Pioner en l’adaptació dels seus continguts en l’era d’internet, ‘The New York Times’ va fer saber la seva decisió amb una carta dirigida als seus lectors en què argumentava els motius de l’eliminació:  «Les cadenes de televisió ja no reflecteixen la forma en què la gent consumeix televisió avui dia», va explicar Gilbert Cruz, editor de cultura del diari. «Estem fermament a l’era del ‘streaming’.

El cert és que l’augment de subscriptors a plataformes de continguts com NetflixPrime Video i HBO, les aplicacions per a mòbils i la consulta ‘online’ de la programació de TV han revolucionat el panorama de la televisió tradicional i han provocat un consum a la carta per part dels usuaris en els quals els dies i horaris fixos no tenen sentit i en què les pàgines de guia televisiva han quedat obsoletes per a molts lectors.

 

«Sabem que serà una pèrdua per a molts de vosaltres, però cada vegada més lectors utilitzen la seva pròpia televisió o altres fonts ‘online’ per informar-se de la programació diària, a més que hi ha molts més programes disponibles qualsevol dia i en qualsevol moment, sota demanda», justificaven des del ‘The New York Times’.

Gradualment, la graella de televisió s’havia convertit en una informació residual al rotatiu i només s’oferia en l’edició impresa que es distribuïa a la ciutat de Nova York.  No obstant, l’eliminació de la guia de programes no significa la desaparició de la informació televisiva de les pàgines del diari.

Informació televisiva

Notícies relacionades

En un mercat en què l’oferta de sèries, pel·lícules i programes pot ser aclaparadora per al televident, ‘The Times’ continuarà oferint informació sobre televisió, però amb una incidència especial en els continguts en ‘streaming’ oferint als seus lectors la crítica, les suggerències i una llista amb les millors ofertes de les plataformes tant en la seva edició impresa com en la digital. De moment, cap altre diari nord-americà ha anunciat una decisió similar a la que ha pres el‘The New York Times’, però és possible que en un futur no gaire llunyà les tradicionals graelles televisives vagin desapareixent de les pàgines dels diaris.

Als anys 80 es va popularitzar una cançó que anunciava la mort de l’estrella de la ràdio en mans del videoclip. Afortunadament, la ràdio va saber sobreviure al vídeo i de moment no consta que les plataformes en ‘streaming’ matin la televisió convencional, però per a de ‘The Times’ hi està passant alguna cosa.