La Copa del Rei segueix sense televisió

La CNMC rebutja la proposta de la RFEF per comercialitzar els drets audiovisuals

zentauroepp24517719 barcelona    17 12 2013    partido de vuelta de los 1 16 de 190725105640

zentauroepp24517719 barcelona 17 12 2013 partido de vuelta de los 1 16 de 190725105640

1
Es llegeix en minuts

Les pròximes edicions de la Copa del Rei de futbol continuen sense tenir qui les emeti per televisió, al ser rebutjada la proposta presentada per la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF). Així, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha instat la RFEF a variar la seva proposta per a la venda dels drets a Espanya i l’estranger de les tres pròximes temporades (fins al 2022), segons ha informat la mateixa CNMC. Aquesta situació és similar a la que ja va passar en l’última edició d’aquest torneig

L’òrgan regulador ha emès un informe en el qual demana a la RFEF que modifiqui la seva proposta de comercialització, segons afirma, perquè no es compleixen en la seva totalitat els requisits establerts en el reial decret llei de maig del 2015, en què es va aprovar la venda centralitzada dels drets de televisió en el futbol professional.

En aquest sentit, la RFEF ha de reformular la seva proposta per "definir les facultats que li han sigut atorgades i limitar-les a la comercialització conjunta dels drets audiovisuals inclosos en el reial decret llei", i adequar els continguts audiovisuals objecte de comercialització als temps esmentats a l’article 1.1. de l’esmentat reial decret.

D’altra banda, segons el parer de Competència, la proposta no inclou les reserves de drets, drets no exclusius, drets inclosos, drets reservats, altres drets, que no es justifiquen, ni oportunitats i obligacions comercials relatives a la publicitat, que no es troben emparades per la norma jurídica d’aplicació.

Així mateix, insta l’organisme presidit per Luis Rubiales Luis Rubialesa eliminar la comercialització dels drets d’explotació mitjançant un procés de negociació privada, "per ser contrari a un procediment públic, transparent, competitiu i sense discriminació", i a precisar i matisar qüestions que queden insuficientment determinades (cobertura de tot el territori, funcionament precís i transparent del mecanisme dels preus de reserva).

Notícies relacionades

Finalment, s’han de reformar els aspectes assenyalats a l’informe "contraris als principis de publicitat, transparència, competitivitat i no discriminació en el procés d’adjudicació dels drets".

La CNMC va recordar també que la proposta de comercialització presentada per la RFEF estarà subjecta a la Llei de Defensa de la Competència (LDC) i el Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), en tots aquells aspectes que excedeixin l’empara recollida en el Reial Decret-llei de maig del 2015.