MESURA ESTRATÈGICA

Youtube oferirà pel·lícules gratis amb publicitat

La plataforma emet des de l'octubre una selecció de 100 llargmetratges clàssics i de culte, encara no disponibles a Espanya

zentauroepp42711215 refile   adding missing word  silhouettes of mobile device u181119194330

zentauroepp42711215 refile adding missing word silhouettes of mobile device u181119194330 / DADO RUVIC

2
Es llegeix en minuts
Sergi Pérez

Youtube ofereix una selecció de pel·lícules de forma gratuïta per als seus usuaris, en les quals a canvi s'hi inclouen anuncis intercalatsanuncis intercalats després d'un temps determinat de visionament. De moment la col·lecció inclou pel·lícules que van tenir èxit fa anys, però s'obre la porta al fet que també s'incloguin títols més recents. Amb la mesura s'espera que la companyia generi prop de 9.500 milions de dòlars (8.300 milions d'euros), un augment interanual del 22%. 

Alguns títols com 'Rocky' (1976), 'Terminator' (1984), ‘Una rubia muy legal' (2001) o 'Hacker' (1995) són clàssics que ofereix la plataforma entre més de 100 pel·lícules. En aquesta selecció no destaquen títols nous, sinó una barreja d’èxits de taquilla  i pel·lícules de culte. De moment l'opció free to watch (gratis per veure) no està disponible a Espanya, i no hi ha detalls de quan arribarà al nostre país. Però si funciona aquesta nova mesura, la plataforma ha anunciat que sí que és possible que s'expandeixi a altres mercats.

Estratègia publicitària

El mesd'octubre  passat Youtube va començar a oferir films de forma gratuïta a través de la seva secció de pel·lícules, segons informa un portaveu de Google. És en aquesta mateixa secció des d'on la plataforma ha ofert, previ pagament, llargmetratges i xous televisius durant els últims anys. Youtube juga amb cert avantatge sobre els seus competidors quant a estratègia publicitària,  ja que disposa de la capacitat de dirigir els anuncis a grups d'usuaris específics, a més de l'enorme quantitat de dades a què tenen accés mitjançant Google, la seva empresa matriu.

Rohit Dhawan, director de producte de Youtube, ha anunciat que no revelarà els termes dels acords que la plataforma ha assolit amb els estudis cinematogràfics, per dividir els ingressos que generi aquesta nova mesura. D'altra banda, Dhawan ha anunciat que les pel·lícules que s'ofereixin gratuïtament, estaran patrocinades per anuncis exclusiusanuncis exclusius de les marques que costegin la seva retransmissió a la plataforma.

En el punt de mira

Notícies relacionades

Youtube, que durant els últims anys ha invertit en programació original, necessita més vídeos prèmium per oferir els anunciants, ja que aquests han mostrat la seva preocupació per no poder controlar si apareixen juntament amb vídeos amb contingut inadequat. De fet, l'any passat la plataforma va estar en el punt de mira després que les principals marques advertissin que els seus anuncis es publicaven en vídeos ofensius, alguns amb propaganda terrorista i discursos d'odi. 

Segons informes de la mateixa plataforma, d'entre els prop de 2.000 milions d'usuaris de Youtube, cada vegada són més els que consumeixen vídeos de Youtube a través de la seva aplicació per a televisions. Prop d'un20% del total de vídeos de la plataforma es veuen a través de la televisió, una tendència a l'alça que Youtube no vol desaprofitar, per la qual cosa ha ofert als anunciants la possibilitat de llançar campanyes publicitàries específiques,  per a usuaris que vegin vídeos a través de la TV.