NOVA POLÈMICA

Netflix retira publicitat de 'Narcos: México'

La promoció, situada prop de dues escoles de San Sebastián de los Reyes, incloïa la frase "Adiós, hijueputas, hola, hijos de la chingada"

2136830

2136830

2
Es llegeix en minuts

L’equip de promoció de Netflix continua demostrant tenir un gran encert a l’hora de donar a conèixer les seves produccions, tot i que sigui a través de la polèmica que algunes vegades generen les campanyes publicitàries. Així, després de l’escàndol que va provocar la presentació de la pel·lícula 'Fe de etarras’ (amb el "soy español" ratllat) 'Fe de etarras’i de la sèrie 'Narcos’ (“¡Oh!, Blanca Navidad”),Narcos’ la coneguda plataforma de televisió d’internet ha vist com es retiraven a Madrid cartells publicitaris de la seva sèrie 'Narcos: México', que inclouen la paraula "hijueputas".   

Segons han informat fonts municipals de San Sebastián de los Reyes (Madrid) a l’agència Europa Press, Netflix ha retirat la publicitat de la sèrie 'Narcos: México', instal·lada al costat de dues escoles de la localitat, per incloure la frase: "Hijueputas, hijo de la chingada".

Va ser dijous passat, 15 de novembre (un dia abans de l’estrena de la sèrie a Espanya), quan la Policia Local es va adonar d'aquesta publicitat i va decidir traslladar a l’ajuntament de la localitat aquesta situació, ja que, al seu judici, "aquesta publicitat no és adequada per exposar-se davant dels menors que van als centres escolars".

En concret, es tracta de les escoles públiques Quinto Centenario i Fuensanta i el cartell estava ubicat a la cantonada del carrer Real i l’avinguda Reyes Católicos. Després de rebre l’avís, des del consistori van avisar la companyia, que el va retirar.

Plataforma d’èxit

Al marge de la polèmica publicitària (més o menys buscada) que solen generar algunes de les campanyes promocionals de les seves sèries, l’èxit de Netflix a Espanya està fora de dubte. Segons les últimes dades del plafó de llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), la plataforma de tele per 'streaming' compta ja amb més de dos milions de llars subscrites, pràcticament el doble de fa un any. 

D’acord amb les dades, corresponents al segon trimestre del 2018, una de cada tres cases amb accés a internet és usuari d’algun servei de vídeo en 'streaming': el majoritari és Movistar+ als dispositius (2,19 milions), seguit de Netflix (2,04 milions).

Notícies relacionades

D’aquesta forma, Netflix, que fa un any tenia 1,16 milions de llars, ha passat a tenir una penetració del 7,3 % al 12,5 %, mentre que Movistar+ en dispositius ha passat del 12,6 % al 13,4 %.

Després se situen Vodafone TV 'online' (950.000 llars i una penetració del 5,8 %), l’'app' d’Orange TV (741.000 i una penetració del 4,5 %), Amazon Prime Video (648.164 i un 4 %) i HBO (476.293 i un 2,9 %).

Temes:

Netflix