FENOMEN PER 'STREAMING'

Netflix triplica els seus guanys en un any

La plataforma de televisió guanya més de mil milions de dòlars en nou mesos i ja voreja els 140 milions d'abonats

zentauroepp45475474 file photo  the netflix logo is pictured on a television in 181017104817

zentauroepp45475474 file photo the netflix logo is pictured on a television in 181017104817 / Mike Blake

2
Es llegeix en minuts

El fenomen mundial en què s’ha convertit la plataforma de televisió per 'streaming' Netflix continua sense tocar sostre, tal com apunten les últimes dades econòmiques que ha fet públiques la coneguda empresa audiovisual nord-americana: ha triplicat els seus guanys en un any i ja voreja els 140 milions d’abonats a tot el món.     

Segons ha avançat el proveïdor de pel·lícules i sèries per internet, en els primers nou mesos d’aquest 2018 ha guanyat 1.077,3 milions de dòlars, tres vegades més que en el mateix període de l’exercici anterior, i ha superat les expectatives dels analistes.

La firma nord-americana va obtenir un benefici net per acció entre el gener i el setembre de 2,39 dòlars, que s’ha de comparar amb els 0,84 dòlars que va aconseguir en els nou primers mesos de l’any fiscal 2017, quan els seus guanys van arribar als 373,4 milions. La facturació de l’empresa establerta a Los Gatos (Califòrnia) es va situar en aquest període en 11.607,5 milions de dòlars, un 38 % més que els 8.406 milions aconseguits al tancament del setembre passat.

Pel que fa al resultat del tercer trimestre, la companyia va generar 402,8 milions de benefici net, gairebé un 5 % més que en el període anterior. El valor de les seves accions es va incrementar en 0,89 dòlars i la seva facturació va arribar als 3.999 milions.

Abonats

Entre el juliol i el setembre, l’empresa d’entreteniment en línia va incrementar en 6,96 milions el nombre d’abonats a tot el món (1,09 milions dels quals, als EUA), i se situa en els 137,1 milions de subscriptors en l’àmbit global (58,46 dels quals als EUA).

D’aquesta manera, Netflix ha superat les expectatives dels analistes, que havien avançant un creixement inferior en la xifra de subscriptors, i ha deixat enrere el regust del trimestre anterior, quan 'només’ va aconseguir cinc milions de clients nous, per sota fins i tot de les seves pròpies prediccions.

L’empresa també va indicar que preveu afegir 9,4 milions d’usuaris durant el que queda d’any, per això sembla que superaran el sostre de 140 milions d’usuaris.

"La nostra àmplia selecció de programació original ens ha ajudat a aconseguir un trimestre de creixement sòlid. Estem encantats d’estar fent créixer l’entreteniment a internet a tot el món", va indicar Netflix en una carta als seus accionistes.

Notícies relacionades

La companyia va assegurar, a més, que està preparada per complir els nous requisits de la Unió Europea (UE), que obliguen els proveïdors de continguts com Netflix a oferir un mínim del 30 % de producció europea 30 % de producció europeaals seus catàlegs.

Wall Street ha reaccionat amb entusiasme als bons resultats de l’empresa californiana, les accions de la qual es revaloraven un 12 % després de conèixer-se els guanys, fins a arribar als 387 dòlars per títol en les operacions electròniques posteriors al tancament del mercat.

Temes:

Netflix