CONTROL AUDIOVISUAL

La CNMC crea una bústia de queixes

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència elabora un formulari per a reclamacions sobre emissions en televisió

edifici_CNMC_b_jordi_surroca

edifici_CNMC_b_jordi_surroca

1
Es llegeix en minuts

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha elaborat un formulari perquè els ciutadans puguin presentar reclamacions sobre els continguts audiovisuals de qualsevol programa o anunci d’àmbit nacional. Segons indica en un comunicat que ha fet públic aquest divendres, 13 de juliol, qualsevol persona física o jurídica pot presentar a través d’aquest formulari la reclamació del contingut emès en un termini previ d’un mes, ja sigui per les televisions en obert o codificat, amb independència del mitjà de transmissió que utilitzin.

Per facilitar als telespectadors la presentació de les reclamacions, la CNMC ha elaborat un llistat de motius per denunciar els programes. Entre ells hi ha la incitació al’odi o discriminació per raó de raça, gènere, religió, discapacitat o una altra circumstància social; o l’atemptat a la dignitat, l’honor, la intimitat, la mateixa imatge, les creences polítiques o religioses o el principi d’igualtat.

L’emissió de continguts amb una qualificació per edats inadequada, les emissions en obert amb contingut inadequat durant les franges d’horari protegit, les de jocs d’atzar i apostes fora de la franja d’1 a 5 del matí, o les de contingut relacionat ambl’esoterisme i la paraciència fora de l’horari entre les 22 i les 7 hores, són altres motius.

No obstant, es poden al·legar altres motius fora del llistat de la CNMC.

També es poden reclamar anuncis a través d’aquest qüestionari.

Competència no admetrà les reclamacions sobre motius com els que fan referència al mal gust del producte audiovisual, les queixes que incloguin dades incorrectes sobre la data d’emissió dels programes o anuncis, ni les inconcretes o genèriques que no indiquin de manera clara sobre quin programa versen.

Notícies relacionades

Tampoc les que hagin sigut resoltes o estiguin en tramitació en els Tribunals de Justícia o a l’Administració, entre d’altres.

La CNMC recorda que és responsable que es respectin els drets del menor en les emissions de televisió, d’assegurar que es compleixin els codisd’autoregulació, els minuts màxims de publicitat que es poden emetre, entre d’altres.