DRETS AUDIOVISUALS

Orange també emetrà la Lliga i la Champions

L'operadora compra el futbol a Movistar+, i Vodafone encara continua estudiant la possibilitat d'incloure'l a la seva plataforma

liga

liga

1
Es llegeix en minuts

L’operadora Orange té intenció de comprar a Telefónica els drets de la Lliga i la Champions, després que la companyia presidida per José María Álvarez-Pallete els hagi aconseguit per a les pròximes temporades. Per la seva part, Vodafone ho estudiarà quan rebi l’oferta a l’engròs de Telefónica, tot i que ha criticat que els resultats de les últimes subhastes fan que els operadors "continuïn pagant la festa del futbol".festa del futbol

En una taula rodona en la cimera de la patronal tecnològica DigitalES, el president de Telefónica España, Emilio Gayo, ha explicat que la companyia va decidir adquirir per 1.080 milions d’euros els drets de la Champions per a tres temporades a partir de 2018/2020 i per 2.940 milions tres més a partir de 2019/2020 perquè era "una bona opció", ja que "el client volia que la televisió de pagament oferís el futbol".

En aquest sentit, ha remarcat que es van posar un límit d’inversió en aquest camp perquè buscaven que fos un model de negoci "rendible", i ha incidit que finalment ha sigut important que es tanqués un model "més predictible" que no fos inflacionista any rere any, així com que tinguessin els drets en brut per tenir la capacitat de desenvolupar-los.

Per la seva part, el conseller delegat d’Orange España, Laurent Paillassot, ha confirmat que acudiran a l’oferta a l’engròs de Telefónica per aconseguir els drets del futbol, ja que, tal com ha afirmat des de fa mesos, si un operador els té, ells també. No obstant, ha sigut molt crític amb les regles imposades per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per a aquest procés a l’engròs.

Notícies relacionades

El conseller delegat de Vodafone España, Antonio Coimbra, ha assenyalat que la companyia estudiarà la proposta a l’engròs que presenti Telefónica i prendrà un decisió en aquest sentit, però ha criticat que els preus abonats per Telefónica a La Liga i a Mediapro fan que les operadores continuïn "pagant la festa del futbol".

Així mateix, Coimbra ha advertit que, amb futbol o sense, vigilaran per evitar que es produeixi un "subsidi creuat" amb què Telefónica busqui compensar l’adobat pel futbol amb mesures i preus destinats a guanyar quota de mercat en clients de telecomunicacions.