AUDIÈNCIES

Telecinco lidera juny amb el 'boom' del Mundial

TV-3 resisteix a Catalunya i es manté com la més vista per 11è mes consecutiu

zentauroepp43979092 kaliningrad  russian federation   25 06 2018   thiago alcant180702103835

zentauroepp43979092 kaliningrad russian federation 25 06 2018 thiago alcant180702103835 / MARTIN DIVISEK

2
Es llegeix en minuts

Telecinco ha mantingut al juny el lideratge com a cadena més vista en el globald’Espanya, amb un 15,8% de mitjana de quota de pantalla, cosa que suposa una millora d’un punt respecte al mes passat i assoleix així la seva millor dada dels dos últims anys, segons dades de Barlovento Comunicación, extretes de Kantar Media. Aquesta millora considerable de la cadena de Mediaset es pot atribuir en bona part al‘boom’d’audiència que ha significat l’inici del Mundial de futbol de Rússia, que li ha donat audiències milionàries en els últims dies del mes.

En canvi, a Catalunya, i malgrat la indubtable millora de les seves dades, Telecinco no ha pogut superar TV-3. La cadena autonòmica es manté ferma en la seva àrea d’emissió i aconsegueix resistir al Mundial amb un 13,7% de quota. Tanca, així, el juny mantenint el lideratge per 11è mes consecutiu.

Bona part de l’èxit de la cadena autonòmica catalana se centra en els seus clàssics: els programes informatius, en general, i els ‘Telenotícies’, en particular. Amb aquests, la resta dels seus pilars han tornat a ser ‘Polònia’, ‘Sense ficció’, ‘APM?’ i ‘Preguntes freqüents’, als quals s’uneixen ‘Joc de cartes’ , ‘Matriculats’ i ‘Quatre gats’.    

‘La Roja’ i el ‘20-S’

Com era d’esperar, l’emissió més vista del juny ha correspost a un partit de ‘la Roja’ en el Mundial de Rússia: el que va jugar contra la selecció del Marroc.Marroc Aquest enfrontament, del 25 de juny passat i ofert per Telecinco, va congregar una mitjana d’11.156.000 d’espectadors, amb una quota de pantalla del 70,3%. En canvi, el minut d’or del mes va ser per a un altre partit, també del Mundial: el partit Iran-Espanya, jugat el 20 de juny i també emès per Telecinco, en què va assolir a les 21.53 hores una audiència de 14.800.000 espectadors.

A Catalunya, l’Espanya-Marroc també ha sigut l’emissió més vista del juny, tot i que amb menys força que al global de l’Estat: una mitjana de 1.401.000 espectadors (58,5%). S’ha de destacar que, després d’aquest partit, el més vist del juny a Catalunya ha sigut l’emissió del documental especial ‘20-S’. Aquesta producció de Mediapro a TV-3Mediapro TV-3, sobre la tensa jornada que es va viure a Barcelona quan una multitud va envoltar el Departament d’Economia durant la intervenció de la Guàrdia Civil, va interessar a una mitjana de 982.000 telespectadors (33,7%).     

Respecte als informatius en el global d’Espanya (a Catalunya ningú supera els ‘TN’ de TV-3), i segons Barlovento, al juny hi va haver un empat tècnic entre els de Telecinco (1.692.000) i A-3 (1.684.000), en la ponderació de les edicions de sobretaula i nit. TVE-1 és líder en l’edició de sobretaula de dissabte i diumenge.

I en ‘simulcast’, és líder en informatius TVE-1 més el canal 24 H, amb una diferència de 64.000 espectadors sobre Telecinco.

Notícies relacionades

D’altra banda, l’emissió més vista diferit va ser ‘La catedral del mar’ (A-3)‘La catedral del mar’ , concretament l’episodid del 6 de juny, amb 525.000 espectadors d’audiència mitjana.

Al juny, el consum televisiu mitjà va ser de 3 hores i 52 minuts per persona i dia, en el global d’Espanya. Catalunya va tenir una mitjana de 3 hores i 37 minuts per persona i dia, el teleconsum més baix de l’Estat, només superat per La Rioja: 3 hores i 19 minuts per persona i dia.