CONTROL AUDIOVISUAL

Noves multes per a Atresmedia i Mediaset

La CNMC sanciona les dues empreses televisives per emetre espots de begudes alcohòliques en horari protegit

mdeluna29324804 barcelona    barcelones      14 04 2015     econom160616122514

mdeluna29324804 barcelona barcelones 14 04 2015 econom160616122514 / JOAN S PUIG PASQUAL

1
Es llegeix en minuts

La Comissió Nacional de Mercats i la Competència (CNMC) ha imposat una sanció a les empreses audiovisuals Atresmedia (per un import de 145.147 euros) i  a Mediaset (per 118.728 euros) per la vulneració de l’article 18.3.d) de la llei general de comunicació audiovisual (LGCA), ja que van emetre comunicacions comercials de begudes alcohòliques de graduació inferior a 20 graus en una franja horària protegida.

Així ho ha anunciat aquest dimarts, 5 de juny, l’organisme estatal, que ha recordat que la llei estableix la prohibició de "la comunicació comercial televisiva [espots] de begudes alcohòliques amb un nivell inferior a 20 graus quan s’emeti fora de la franja de temps entre les 20.30 hores i les 6.00 hores de l’endemà, tret que aquesta publicitat formi part indivisible de l’adquisició de drets i de la producció del senyal a difondre".

Notícies relacionades

Segons ha precisat la Comissió, que presideix José María Marín Quesada, aquestes comunicacions comercials van tenir lloc als canals de televisió Antena 3 i Neox, d’Atresmedia, i a Tele 5, de Mediaset, durant els mesos del novembre i desembre del 2017.

Tot i això, la CNMC ha recordat que contra aquesta resolució tant Atresmedia com Mediaset podran interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la seva notificació.

Temes:

Atresmedia