AUDIÈNCIES

Espanya es 'codifica' amb el Reial Madrid

La victòria dels blancs a la Champions va ser el més vist de dimecres, malgrat emetre's en un canal de pagament

zentauroepp43080105 soccer football   champions league semi final first leg   ba180426095731

zentauroepp43080105 soccer football champions league semi final first leg ba180426095731 / KAI PFAFFENBACH

1
Es llegeix en minuts

Una victòria del Reial Madrid a semifinals de la Champions és un combinació de factors que asseguren una audiència rècord en televisió, que pot trencar barreres tan importants –fins ara– com és el fet que s'emeti a través d'una televisió de pagament. I aquesta nova realitat audiovisual s'ha plasmat amb claredat en la retransmissió del Bayern-Reial Madrid d'aquest dimecres, 25 d'abril. Aquest enfrontament mediàtic de futbol va ser el més vist del dia en el conjunt d'Espanya, malgrat emetre's en un canal codificat.

Segons dades de Kantar Media, la victòria blanca a la Lliga de Campions Lliga de Campions(1-2) va reunir una mitjana de 2.094.000 telespectadorscodificats, amb un 13,3% de quota.

A Catalunya, malgrat no ser habitual que el Reial Madrid acapari el gruix de l'audiència, en aquesta ocasió també va aconseguir un seguiment important: 255.000 persones (9,8%).

De fet, la nit en l'àmbit català va tornar a estar dominada per un dels programes amb més tirada deTV-3, Joc de cartes,Joc de cartes peculiar concurs gastronòmic presentat per Marc Ribas (Cuines) que va tornar a liderar elprime time, amb una mitjana de 496.000 espectadors (22,4%).

Al conjunt d'Espanya, i després del Bayer-Reial Madrid, la nit se la van repartir Fariña i FariñaFactor XLa popular sèrie sobre el narcotràfic a Galícia, que emet Antena 3 , va aconseguir reunir 1.969.000 persones (12,8%), mentre que el veterà concurs de Tele 5 Tele 5va congregar 1.884.000 seguidors (15,5%).

Notícies relacionades

A Catalunya, amb la competència deJoc de cartes, les dues produccions van passar amb bastanta més discreció:Factor Xva obtenir 199.000 seguidors (12,4%), mentre queFariñaes va quedar en 176.000 persones (8,4%%).

A la gran aposta de La 1 per a la nit dels dimecres, La otra mirada, li va anar pitjor. La otra miradaL'estrena de la nova producció pròpia de la primera cadena estatal es va quedar en 1.620.000 d'incondicionals (9,6%), tot i que a Catalunya –on ja és habitual que la majoria de les produccions de La 1 passin sense pena ni glòria– es va enfonsar de manera estrepitosa amb només una mitjana de 55.000 telespectadors (2,4%).