EL FUTUR AUDIOVISUAL

Disney competirà amb Netflix

La 'major' retirarà les seves produccions de la plataforma i anuncia que entrarà en el negoci de l''streaming'

zentauroepp39600635 in this monday  aug  7  2017  photo  the walt disney co  log170809104218

zentauroepp39600635 in this monday aug 7 2017 photo the walt disney co log170809104218 / Richard Drew

2
Es llegeix en minuts

Internet, en general, i el sistema d'emissió per 'streaming',streaming en particular, són el futur del món audiovisual. O així ho creu la companyia nord-americana Disney, que acaba d'anunciar que entrarà a competir directament amb el gegant Netflix amb tota la seva bateria de produccions. Així, Disney ha anunciat que retirarà totes les seves pel·lícules de la plataforma de continguts audiovisuals Netflix i llançarà dos serveis de 'streaming' propis els pròxims dos anys.

La coneguda 'major' també ha anunciat la compra per 1.580 milions de dòlars del 42% d'accions de la companyia de 'streaming' BAMTech, que se sumen al 33% que ja en tenia, i, per tant, obté el control de la firma.

El gegant de l'entreteniment espera llançar un servei de 'streaming' esportiu amb el canal ESPN a principis del 2018, on oferirà continguts de les principals lligues de beisbol, hoquei i futbol americà. Així mateix, per a l'any 2019 oferirà un servei de 'streaming' directe al consumidor amb la marca Disney. És a partir d'aquell any quan deixarà de distribuir les seves pel·lícules a Netflix.

Aquest servei oferirà en exclusiva -de moment als subscriptors dels EUA- les noves pel·lícules de Disney i Pixar, que el 2019 preveuen llançar 'Toy Story 4' i la nova entrega de 'Frozen', entre altres títols.

"Hem anunciat un canvi estratègic en la manera de distribuir el nostre contingut", va explicar el conseller delegat de Disney, Robert Iger, en el resum dels seus resultats fiscals, publicats aquest dimarts, 8 d'agost. "El paisatge mediàtic està cada vegada més definit per la relació entre els creadors de contingut i els consumidors, i el nostre control del conjunt de la tecnologia innovadora de BAMTech ens donarà el poder per forjar aquestes connexions i la flexibilitat d'adaptar-nos ràpidament a aquests canvis en el mercat", va afegir.

Resultats fiscals

La firma va explicar els seus plans coincidint amb la publicació dels seus resultats fiscals, on es van ressentir els mitjans de comunicació del grup, i especialment la seva divisió de televisió per cable, en què el resultat operatiu va caure un 23%, fins als 1.500 milions de dòlars. "La baixada en el resultat operatiu va ser a causa d'una caiguda a ESPN", va destacar la firma en els seus resultats, on va desgranar que van suposar un problema els alts costos de programació, els baixos ingressos per publicitat i els costos dels acomiadaments i finalitzacions de contractes.

Notícies relacionades

La cadena de televisió nord-americana ESPN va anunciar a l'abril l'acomiadament del 10% de la plantilla com a part de la seva reestructuració per fer front a la caiguda de l'audiència. No obstant, en el passat, el directiu ha defensat la importància d'ESPN, propietat del grup ABC, en què la matriu és Disney, i la seva "seguretat" respecte al futur del canal, perquè "els esports en directe encara són un gran motiu de consum".

Iger va subratllar que l'adquisició d'accions de BAMTech i el llançament dels seus serveis de 'streaming' "marquen una estratègia de creixement completament nova" per a Disney, que pretén enfortir les seves marques mitjançant la tecnologia.