INFORME DEL JUNY

Tele 5 manté la seva hegemonia en tot Espanya

La cadena privada també és la més vista a Catalunya, amb TV-3 a més de mig punt de distància

zentauroepp38728839 real madrid s sergio ramos  right  challenges for the ball w170603212206

zentauroepp38728839 real madrid s sergio ramos right challenges for the ball w170603212206 / Kirsty Wigglesworth

1
Es llegeix en minuts

Per cinquè mes consecutiu, Tele 5 ha tornat a ser la cadena més vista a tot Espanya el mes de juny, amb un 14,4% de quota d’audiència (la mateixa xifra que al maig). A Catalunya, la cadena de Mediaset també repeteix com a líder (11,2%) i torna a superar l’autonòmica TV-3, que es manté estancada en el 10,6% de quota (la mateixa dada que el mes de maig).

Darrere de Tele 5, apareix en el global d’Espanya Antena 3, magrat que  perd quota respecte del maig: passa del 12,5% a l’actual 12,1%. A Catalunya, la cadena d’Atresmedia també perd terreny: és la tercera a la classificació, amb un 9,3% (10,1% al maig).

Segons l’informe de Barlovento Comunicación, basat en dades de l’empresa d’audiometria Kantar Media, l’emissió més vista del mes de juny va ser l’esperada: la final de la Lliga de Campions que van jugar, el 3 de juny passat, el Juventus i el Reial Madrid. La trobada, que es va emetre simultàniament per Antena 3 i TV-3, va reunir una audiència conjunta de 8.862.000 teleespectadors. D’aquest total, 8.205.000 van veure la victòria del Reial Madrid a través d’A-3, i 657.000, per TV-3. En l’àmbit català, l’emissió d’A-3, amb 684.000 persones, va superar la de TV-3.

Notícies relacionades

Pel que fa a l’emissió més vista en diferit, una opció que es manté en alça amb les possibilitats que ofereixen les noves aplicacions per a internet de les diferents cadenes, el primer lloc va correspondre al juny a la comèdia d’A-3 Allí abajo (351.000 persones d’audiència mitjana), un dels grans èxits de la temporada.

Un altre dels aspectes que estan marcant la nova televisió gràcies a internet i les xarxes socials és la denominada audiència social, és a dir, el flux de tuits amb missatges relacionats amb la televisió.