Un espanyol guanya un Emmy amb una sèrie de Netflix

Rodrigo Blaas ha sigut guardonat, igual que Guillermo del Toro, com a millor director d'animació per la fantàstica 'Trollhunters'

zentauroepp38358293 mia04 los angeles  fl  eeuu   9 5 2017   el espa ol rodrigo 170509190356

zentauroepp38358293 mia04 los angeles fl eeuu 9 5 2017 el espa ol rodrigo 170509190356 / ARMANDO ARORIZO

3
Es llegeix en minuts

L'espanyol Rodrigo Blaas ha fet història a la meca de la televisió: acaba de guanyar el premi Emmy (l'Oscar de la tele) al millor director d'un programa d'animació, pel seu treball en la producció de la plataforma Netflix 'Trollhunters'. Un guardó compartit amb el mexicà Guillermo del Toro  Guillermo del Toroi que per a Blaas considera que és "una recompensa a la feina de molts anys".

"Aquest projecte va començar fa set anys, quan Del Toro va veure el meu curtmetratge 'Alma', i li va agradar tant, que em va dir que comencés a treballar amb ell. La idea original era desenvolupar aquell curt com una pel·lícula, però també em va parlar d'un projecte que tenia moltes ganes de fer. Era 'Trollhunters'. Em va dir: 'Vine, cabró'. I així és impossible dir-li que no", va rememorar aquest granadí de 43 anys.

NETFLIX

Imatge de la sèrie d'animació de Netflix 'Trollhunters'.

El 28 d'abril passat, l'Acadèmia de les Arts i les Ciències de la Televisió va anunciar els guanyadors dels Emmy diürns, on la sèrie 'Trollhunters' va ser la més condecorada, amb sis estatuetes, entre elles la de Blaas i la del també espanyol Víctor Maldonado pel disseny de personatges. "Guanyar sis Emmy és impressionant. No t'ho pots creure", va afirmar Blaas al seu estudi a DreamWorks Animation (Glendale)DreamWorks , on va arribar després de passar nou anys a Pixar (San Francisco)Pixar .

Blaas va arribar a DreamWorks Animation amb la il·lusió de reinventar la història d''Alma', un curtmetratge sobre uns nens l'esperit dels quals queda atrapat dins d'uns ninos, i així poder rodar el seu primer llargmetratge després de treballar en clàssics de l'animació com 'Ice Age' (2000), 'Buscant en Nemo' (2003) o 'Wall-E' (2008). Però 'Trollhunters' li ha descobert el "potencial" que posseeix la televisió per desenvolupar la mena d'històries que l'apassionen.

"Dirigir un llargmetratge era el meu somni, però després d'haver dirigit 18 capítols de 'Trollhunters' --d'uns 23 minuts cada un-- sento que és com si hagués estat al capdavant de quatre pel·lícules", va indicar l'animador espanyol. "El cine sempre hi serà, he crescut amb ell i és el que em va enganxar a l'animació, però disfruto amb les possibilitats que ofereix el mitjà televisiu. M'agrada impulsar la tecnologia i veure els límits que té. L'animació és un món encara per explorar, visualment molt ric i ple d'estils diferents", va declarar.

'Trollhunters', basada en una novel·la escrita per Del Toro i Daniel Kraus, narra les aventures i peripècies fantàstiques que viuen tres amics després de descobrir un amulet que obre les portes a un món subterrani ocult on habita una civilització de trols. L'objectiu de Blaas i el seu equip era atorgar a la sèrie "el segell Amblin", la productora de pel·lícules com 'Els goonies' o 'E.T.', on "l'espectador descobria la història a través dels ulls dels nois".

El projecte també va néixer com a idea per a un llargmetratge, però Netflix buscava desenvolupar sèries d'animació i va donar plena confiança al projecte, i així es va convertir en l'aliat ideal.

Blaas va destacar "la llibertat creativa a nivell artístic i d'història" que els va donar l'estudi, animat per la promesa que donarien forma a una espècie de "serial" addictiu amb diverses històries en paral·lel, a l'estil de 'Joc de trons', 'House of cards' o 'The wire'. "Ens venia de gust fer una cosa així en animació, una cosa que no s'havia vist tant", va apuntar el cineasta, que ja treballa en la segona temporada d'aquest format ideat per Del Toro, que el 2010 es va convertir en assessor de DreamWorks després d'abandonar Disney.

ESTRANYA PARELLA

Junts formen una estranya parella que es compenetra a la perfecció, ja sigui per l'amor que professen a fonts d'inspiració com el pintor Francisco de Goya o els contes de fades clàssics, o pel "bon rotllo" i el gust per "l'humor groller" que comparteixen. Ara que han plogut els premis és fàcil assegurar que la decisió de Blaas era l'adequada, però l'artista reconeix que quan va prendre la decisió de deixar Pixar va emprendre un rumb "cap al que és desconegut".

Notícies relacionades

"Aquell primer pas el fas a cegues i amb fe, amb passió i amb ganes de treballar amb Del Toro, però passes molts moments d'incertesa, de creure que no sortirà el projecte, de buscar altres vies... Però tots vam creure en el germen i hem aconseguit que floreixi", va recalcar.

Al capdavall, sabia que començava una aliança amb Del Toro i que, lògicament, un projecte lligat al seu nom tenia més possibilitats de concretar-se. Per això, no descarta que algun dia vegi la llum la pel·lícula d''Alma'. "Diguem que, ara com ara, segueix hibernant", apunta.