INFORME DE L'ABRIL

TV-3, en caiguda lliure

La cadena autonòmica tanca el mes amb un 9,6%, la segona pitjor dada de tota la seva història

Tele 5, que també és líder a Espanya, i A-3 tornen a superar el canal català

jdomenech38111390 barcelona  spain   april 19  lionel messi of fc barcelona re170420181716

jdomenech38111390 barcelona spain april 19 lionel messi of fc barcelona re170420181716 / Chris Brunskill Ltd

2
Es llegeix en minuts

TV-3 segueix en caiguda lliureEls pitjors auguris que des de ja fa mesos estan anunciant productors, treballadors i experts del sector audiovisual s'estan complint. I així, la fins ara prestigiosa televisió autonòmica catalana ha tornat a tocar fons al tancar el mes d'abril amb una audiència mitjana del 9,6%. Amb aquesta dada, a més d'haver tornat a quedar al darrere de les privades Tele 5 i Antena 3 (com ja és habitual des de començament d'any), s'acosta a un trist rècord: des de la seva inauguració (el ja llunyà 11 de setembre de 1983), TV-3 només en una ocasió va obtenir una audiència d'un sol dígit: 9,4%, l'agost del 2016. audiència d'un sol dígit:  Però el que és més greu és que tot apunta que la situació anirà a pitjor els pròxims mesos.

Segons les dades d'audiència de Kantar Media, la caiguda del mes d'abril ha sigut molt considerable: 0,8 punts menys que al març. Cal assenyalar que Tele 5, cadena líder a Catalunya (10,8%), i Antena 3, segona (10,1%), també han perdut quota respecte al mes anterior, però cap tant com la tele autonòmica.

Com sempre, els programes més veterans són els que han salvat TV-3 d'una debacle més gran: el Barça a la Champions (comodí que per al maig ja se li ha esgotat)Barça a la Champions, els 'Telenotícies', els insubmergibles 'Polònia', Crackòvia'...,  segueixen sent les estrelles de la cadena. Però cap de les noves propostes (el liquidat 'Tot o res', 'Joc de cartes'...), ni el retorn d'èxits coneguts ('Oh, happy day', 'El foraster', 'Nit i dia'...) aconsegueixen trencar la tendència a la baixa.

TELE 5, LÍDER A ESPANYA I A CATALUNYA

Igual que en l'àmbit català, Tele 5 es manté com la cadena més vista en el global d'Espanya. Així, segons l'informe de Barlovento Comunicación, amb dades de Kantar Media, la cadena de Mediaset va liderar l'abril amb el 13,4% de quota de pantalla (0,7 dècimes menys que al març), i es manté com la cadena més seguida per tercer mes consecutiu, al davant d'Antena 3 (12,5%), que perd set dècimes. TVE-1 queda tercera (9,8 %), amb cinc dècimes menys respecte al març.

Cal destacar el bon moment que està vivint la televisió de pagament a Espanya: el conjunt de temàtiques de pagament va fer de mitjana 8,8%, un punt més que el mes passat. És la millor dada de l'última dècada. Les cadenes amb més audiència en aquest grup són Bein Liga, Fox, Movistar Partidazo, TNT, Canal Hollywood, AXN, Comedy Central, Bein Sports, Calle 13 i Fox Life.

Notícies relacionades

Pel que fa al consum global del mes d'abril incloent lineal, diferit i convidats (espectadors no residents a la llar d'on es veu), és de 240 minuts per persona i dia (quatre hores), mentre que el 72,5% de la població espanyola s'ha connectat cada dia al televisor.

Respecte al consum per comunitats autònomes en l'últim mes (lineal i diferit), els extremenys han sigut els que han vist més televisió, amb una mitjana de 278 minuts per persona al dia; seguits dels valencians, amb 261 minuts per persona i dia. A l'extrem oposat de la llista hi ha els riojans (214 minuts de mitjana per persona i dia), navarresos (215 minuts), bascos (219 minuts), gallecs (228 minuts) i catalans (232 minuts).