AUDIÈNCIES DE LA NIT DE CAP D'ANY

TV-3 tanca el desembre líder

La tele autonòmica va tornar a ser la més vista en les tradicionals campanades, i també en el global del desembre

zentauroepp36739817 fin de a o 2016 tv3 carlos cuevas y  elisabet casanovas170102093916

zentauroepp36739817 fin de a o 2016 tv3 carlos cuevas y elisabet casanovas170102093916

2
Es llegeix en minuts

Cap d'any rodó per a TV-3, que va aconseguir tancar el 2016 amb una doble alegria: va tornar a ser la cadena amb més audiència durant la tradicional retransmissió de les campanades de Cap d'Any campanades de Cap d'Anyi, a més, ha sigut la cadena líder al desembre, recuperant així el tron que li havia arrabassat aquest inici de temporada Tele 5. Tele 5.

Encara que al llarg del desembre ja superava Tele 5, els especials de Cap d'Any han ajudat TV-3 a consolidar el seu avantatge sobre la cadena privada i han fet que tanqui el desembre com la més vista a Catalunya, amb una mitjana de 10,8%, mentre que Tele 5 s'ha quedat en el 10,5%. Això sí, la de TV-3 ha sigut una victòria a la baixa, ja que ha sigut la que menys espectadors ha perdut respecte al novembre: aquell mes, TV-3 va tancar amb un 11,3% de 'share', mentre que Tele 5 va aconseguir un 12,1%. Sens dubte, notable l'enfonsament de la cadena de Mediaset.       

Segons dades de Kantar Media, la tele autonòmica de Catalunya va reunir durant l'emissió especial de les campanades de Cap d'any (va connectar nou minuts abans de les dotze de la nit) una mitjana de 701.000 teleespectadors, amb un 31,8% de quota, una dada similar a la de l'any passat, quan va acomiadar el 2015 amb 669.000 seguidors.

Després de TV-3, i seguint la tradició, les campanades més seguides a Catalunya van ser les de TVE, amb 501.000 espectadors (22,9%). Cal assenyalar que aquesta retransmissió va ser simultània per diversos canals de la televisió estatal.

CAMPANADES A ESPANYA

En el conjunt d'Espanya també es va mantenir la tradició i va ser TVE la que va tornar a liderar el moment àlgid de les campanades, amb una mitjana de 4.900.000 teleespectadors (37,6%). Un liderat que, tot s'ha de dir, segueix caient en picat: ha perdut prop d'un milió i mig d'espectadors respecte a les campanades del 2015, quan va congregar 6.484.000 persones (47,5%). A Catalunya, Televisió Espanyola s'ha mantingut en aquest adéu al 2016 com a segona opció, amb 501.000 persones (22,9%) 

Antena 3 ha quedat com a segona opció, encara que ha guanyat seguidors respecte a l'any passat (uns 75.000). Així, ha aconseguit 2.318.000 persones (17,9%) amb la seva oferta. Potser l'expectació que havia provocat el descobrir quin seria aquest anys l'espectacular modelet que lluiria Cristina Pedroche ha sigut una de les raons d'aquest lleuger repunt de les campanades d'A-3.  

A Catalunya, A-3 també ha sigut la tercera opció de l'audiència, però lluny de les dues televisions públiques: 259.000 teleespectadors (12%).

Notícies relacionades

Però sens dubte la pitjor part se l'ha emportat Tele 5, que ha acabat l'any per darrere d'A-3 (l'ha superat al desembre) i ha perdut espectadors en la seva retransmissió de les campanades. La seva aposta per un cap d'any de l'amor, fent protagonista del moment 'First dates' (el programa revelació de Cuatro) s'han quedat en 1.477.000 seguidors (11,5%),  lluny dels 1.626.000 (11,9%) que va firmar el 2015.

Tampoc a Catalunya Tele 5 ha tingut en aquesta ocasió un bon final d'any: s'ha quedat en 209.000 incondicionals, amb un discret 9,8%.