BALANÇ

Una 'Marató' amb més recaptació i menys audiència

El derbi Barça-Espanyol, que va oferir el canal de pagament Movistar+ Partidazo, va penalitzar el programa de TV-3

86 pastis escriba

86 pastis escriba

2
Es llegeix en minuts
OLGA LERÍN / BARCELONA

Encara que 'La Marató' que TV-3 va emetre diumenge per sensibilitzar sobre l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals va ser un èxit de recaptació (amb 8.490.607 euros), els registres d’audiència es van ressentir en relació amb el programa del 2015, dedicat a la diabetis i l’obesitat. El 'teletó' va tenir una mitjana de 290.000 teleespectadors al llarg de més de 15 hores (14% de quota de pantalla), enfront dels 311.000 (15,1%) de l’any anterior i els 409.000 (19,5%) del 2014, centrat en les malalties cardíaques.

    

Una de les possibles causes del descens podria ser el derbi Barça-Espanyol que va retransmetre Movistar+ Partidazo en la franja de màxima audiència, fet que va penalitzar TV-3. Malgrat tractar-se d’una emissió de pagament, el futbol es va colar entre els 10 programes més vistos del dia a Catalunya (339.000 seguidors, 10,8%). Un altre partit que també coincidia amb 'La Marató', encara que es va disputar a les 11.00 del matí, va ser la final del Mundial de Clubs, entre el Reial Madrid i el Kashima Antlers. La pròrroga, a les 13.20, es va situar en tercer lloc (382.000, 24,2%). Els 'Telenotícies' de TVC van encapçalar la llista dels espais més vistos, i això va permetre que la tele autonòmica liderés la jornada, amb un 13,5% de share.

  

"GEST" DEL BARÇA I L'ESPANYOL

  Davant dels micròfons de Catalunya Ràdio, Jaume Peral, director de TVC, reconeixia, poc després de les onze del matí, que el derbi, encara que era de pagament, podria «perjudicar d’una manera o altra»  l’audiència. El directiu va admetre que des de TV-3 s’havia intentat «girar» el discurs «de la coincidència», perquè els dos clubs havien tingut «el gest» de sortir al camp amb la samarreta de 'La Marató', una acció «molt valorada» a la tele autonòmica.

 

   El derbi va tenir també una plasmació a la pantalla. El periodista Toni Cruanyes va afirmar, en una de les connexions amb la Fira de Barcelona –una de les seus telefòniques de 'La Marató'–, que s’havia produït un increment de trucades després del final del partit. 

"MATRIMONI PERFECTE"

Notícies relacionades

Passades les deu de la nit, Peral va fer una primera valoració del desenvolupament de 'La Marató', expressant la seva satisfacció pel "molt bon ritme" de l'emissió. "És la demostració que TV-3 forma un matrimoni perfecte amb la seva audiència", va dir.

El minut d'or de l'emissió es va produir a les 19.59 hores, amb 492.000 teleespectadors (19,5% de 'share'), moment en què Il Volo interpretava 'Et queda tant per viure'.