generació digital

RTVE vol conèixer els mil·lennistes

La corporació estatal participa en un gran estudi europeu sobre els joves d'entre 16 i 34 anys

web-generation-what

web-generation-what

1
Es llegeix en minuts

La web de RTVE ha llançat una macroenquesta de gairebé 150 preguntes per obtenir una àmplia radiografia de la generació coneguda com a mil·lennistes (joves d'entre 16 i 34 anys) i adaptar al seu perfil els formats i continguts que hi adreça. Segons ha informat la corporació estatal, la campanya, denominada 'Generació what?', comença amb el llançament d'aquest qüestionari a nivell europeu impulsat per la Unió Europea de Radiodifusió (UER), i en què participen les principals cadenes del continent.

Notícies relacionades

En concret, l'objectiu d'aquest projecte és obtenir un retrat fidel dels joves a través de 149 preguntes sobre futur laboral, accés a l'habitatge, relacions amb pares, amics i parella, corrupció, política i altres assumptes. La macroenquesta serà a la web fins al març del 2017 i permetrà als 11 països participants comparar les respostes dels seus joves amb les de la resta. Els resultats s'aniran donant a conèixer gradualment amb l'objectiu de generar un ampli debat a cada país participant i atorgar un lloc prioritari a la joventut espanyola i europea.

Aquesta campanya és una adaptació de 'Generation quoi?', un format emès per France 2 el 2013. La seva versió 'on line' va tenir més de 550.000 usuaris únics i més de 230.000 joves es van registrar en el qüestionari, que va generar més de 23 milions de respostes. Posteriorment, un grup de sociòlegs van analitzar els resultats i van garantir el rigor científic de la recollida de dades.