CITA ANUAL A TV-3

Quinze hores de solidaritat en directe

Toni Cruanyes i Ana Boadas presenten aquest diumenge una nova edició de 'La Marató'

El macroprograma recaptarà fons per a la lluita contra la diabetis i l'obesitat

2
Es llegeix en minuts
OLGA LERÍN / BARCELONA

Per 24è any consecutiu, TV-3 tornarà a ser aquest diumenge el termòmetre de la solidaritat a Catalunya a través d'una nova edició de ‘La Mataró’, destinada a recaptar fons per a la investigació de la diabetis i l'obesitat. Són dues malalties metabòliques cròniques, que poden comportar molts altres trastorns. ‘Un de cada quatre tenim diabetis o obesitat i la meitat no ho sabem’, diu l'eslògan del 2015. “Aquest és un motiu prou important per destinar els esforços de ‘La Marató’ a aquestes afeccions”, destaca Eugeni Sallent, director de TVC, sobre el programa, que presentaran Toni Cruanyes (‘Telenotícies vespre’) i Ana Boadas (‘Divendres’). 

Amb una durada de prop de 15 hores, ‘La Marató’ es posarà en marxa a les deu del matí a TV-3, tot i que Catalunya Ràdio dispararà el tret de sortida oficial, a les vuit, a ‘El suplement’, que presenta Ricard Ustrell. Aquesta edició especial del magazín inclourà música en directe i una activitat organitzada per a l'ocasió: l'ascens al Puig de la Creu (Vallès Occidental), des d'on, a les dotze, retransmetrà un fragment del concert solidari que al cim protagonitzarà Llibert Fortuny.

TESTIMONIS AL PLATÓ

‘La Marató’ concentrarà tots els esforços a trencar aquella percepció que existeix que aquestes dues afeccions “no estan identificades com a molt greus, quan realment ho poden arribar a ser”, explica Sallent. I d'aquí ve l'aposta, sobretot, per la divulgació. “L'eix bàsic” seran els testimonis, indica Carme Luque, directora del programa, una trentena de persones que explicaran les seves vivències com a malalts, familiars o metges. “Veurem les cares que hi ha al darrere dels números i els sentiments que s'amaguen darrere de les estadístiques”, prossegueix, sobre aquests afectats que, en el cas dels diabètics, s'han de punxar, com a mínim, 10 vegades al dia.

També hi haurà connexions amb algunes de les més de 2.000 activitats organitzades al llarg de Catalunya. “Hem escombrat el territori, des del Pallars, fins al delta de l'Ebre, Ponent i l’Empordà”, comenta Luque; i una vintena d'actuacions, com les d'Estopa, Carlos BauteSopa de Cabra, Els Pets, la Fundación Tony Manero i els actors de ‘Mamma mia!’.

UN GUIÓ DE "QUATRE TOTXOS"

Notícies relacionades

Toni Cruanyes, habituat al pols de la informació diària, destaca que ‘La Marató’ li ha suposat “un repte”, que li ha brindat una oportunitat per “escoltar persones que no són visibles”. Ana Boadas, per la seva part, confessa amb humor que quan va veure els “quatre totxos” del guió del programa va haver de fer un esforç per “no sortir corrent”.   

'El disc de La Marató' ha tornat a ser l'àlbum més venut del món en un sol dia Amb més de 220.000 còpies, 'El disc de La Marató' ha tornat a ser l'àlbum més venut del món en un sol dia

“El més important de ‘La Marató’ no és superar marcadors, sinó la seva transversalitat. La gent se l'ha fet seva i aquesta és la seva grandesa”, conclou Sallent. Al llarg de les passades 23 edicions, el programa ha recaptat més de 142 milions d'euros, i ‘El disc de La Marató’ d'aquesta edició, que es va distribuir el 29 de novembre, ha tornat a ser l'àlbum més venut en un sol dia a tot el món, amb més de 220.000 còpies. Uns 2.400 voluntaris i la majoria de les cares de TV-3 i Catalunya Ràdio posaran aquest diumenge tota la carn a la graella perquè el 905.11.50.50 torni a treure fum.