Secció recomanada per

Instagram rectifica i assegura que no pretenen vendre les fotos dels seus usuaris

La companyia canviarà les normes de nou per ser "més clars" i evitar "confusions"

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

La polèmica suscitada per les noves normes d'ús d'Instagram, que preveien la possibilitat que la companyia vengués les fotos dels seus usuaris, ha obligat la firma a reaccionar només unes hores després de llançar la seva nova política de privacitat. En un comunicat publicat al bloc d'Instagram, el cofundador de l'empresa Kevin Systrom ha assegurat que "no pretenen" vendre les fotos dels usuaris.

"La nostra intenció a l'actualitzar les normes era comunicar que ens agradaria experimentar amb publicitat innovadora que fos apropiada per a Instagram. En lloc d'això, va ser interpretat per molta gent com que volíem vendre les vostres fotos a tercers sense cap compensació. Això no és cert i és un error nostre perquè el llenguatge utilitzat és confús. Per ser clars: no pretenem vendre les vostres fotos", afirma Systrom després de la polèmica aixecada, encara que sí que explica que introduiran un sistema publicitari de recomanació segons gustos.

"El llenguatge que vam proposar també va posar sobre la taula la qüestió sobre si les vostres fotos poden ser part d'un anunci. No tenim plans per a res similar i per això traurem (de les normes) la part que ha despertat confusió", afegeix el directiu.

La propietat dels drets

Notícies relacionades

Finalment, la firma aclareix que "els usuaris d'Instagram són propietaris dels seus continguts i Instagram no reclama cap mena de drets sobre les seves fotos. Res d'això ha canviat" amb les noves normes.

El cofundador de la xarxa social comprada per Facebook agrega que ja estan treballant en una versió de les normes que contingui paraules "més clares".