Anar al contingut

165 MILIONS D'USUARIS

El fundador de Twitter deixa la direcció executiva per centrar-se en l'estratègia

Evan Williams dirigirà l'àrea de publicitat per fer rendible la xarxa social de 'microblogging'

EL PERIÓDICO / San Francisco

El fundador de Twitter, Evan Williams, ha anunciat aquesta matinada (hora espanyola) que abandona el càrrec de conseller delegat de la companyia, que ha ocupat des del 2008, i serà substituït pel director d'operacions de la xarxa social, Dick Costolo.

Williams dirigirà a partir d'ara l'àrea de rendibilitat de l'empresa, com a part d'un canvi d'estratègia amb què la companyia pretén atraure nous anunciants, segons ha explicat al bloc de la companyia. "He decidit demanar-li a Dick Costolo que sigui el nou conseller delegat de Twitter. A partir d'avui, jo estaré totalment concentrat en l'estratègia i el posicionament del producte", assenyala.

Williams va fundar Twitter el 2006 amb Jack Dorsey, que va assumir llavors la direcció de la companyia i li va cedir el relleu dos anys més tard, per passar a ser president. En aquests dos anys, la xarxa social de microblogging (els articles es limiten a 140 caràcters) ha passat de tenir tres milions d'usuaris registrats a tenir-ne més de 165 milions, fet que ha alliberat la direcció de l'empresa de la pressió d'atraure internautes per plantejar-se l'objectiu d'augmentar els ingressos per publicitat.

Recerca de publicitat

"Hem redissenyat la nostra web amb una resposta molt positiva dels usuaris. Hem llançat un esforç, que ha estat exitós, de monetització (...). I al llançar el nou Twitter, m'he adonat que el que més em satisfà és portar la direcció del producte", ha assenyalat Williams. "Construir coses és la meva passió, i no he estat mai més emocionat ni he estat més optimista sobre el que ens queda per construir", ha afegit.

Williams ha destacat que, sota la seva direcció, l'equip que treballa a Twitter s'ha ampliat de 20 a 300 persones, i el valor en borsa de la companyia ha arribat als 2.400 milions.

Reforç de la direcció

Sobre el seu relleu, que va arribar a l'empresa com a director d'operacions fa a penes un any, Williams ha afirmat que "ha sigut un líder important en l'execució dels nostres esforços de monetització, i implementant processos d'operacions a través de tota la companyia". Williams al·ludeix també al reforç de l'equip directiu del que era una empresa incipient fa a penes quatre anys.

Costolo, de 47 anys, va ser el fundador de FeedBurner, un servei de notícies comprat per Google el 2007. Twitter és la tercera xarxa social amb més presència al món, darrere de Facebook i Windows Live Profile, i per davant de MySpace, segons una classificació recent de la consultora ComScore.