Secció recomanada per

NOVA VIDEOCONSOLA

La versió més sofisticada de Playstation 3 arriba al mercat europeu

3
Es llegeix en minuts
EFE / MADRID

La versió més sofisticada i cara de la consola de jocs PlayStation 3, de Sony, arriba al mercat europeu el 23 de març, on l'esperen les seves competidores de tercera generació Wii, de Nintendo, i Xbox, de Microsoft, a més de la seva germana de segona generació, Playstation 2, que manté les seves vendes.

Com en anteriors llançaments de consoles, els principals centres comercials han organitzat una campanya de reserva del producte davant la possibilitat que el milió d'aparells que es destinen a tot Europa s'acabi de seguida, i obriran els seus establiments a les 00.01 hores del dia 23, per iniciar les vendes, que aniran acompanyades de festes.

PlayStation 3, a més d'una consola de jocs, és la punta de llança del nou estàndard de DVD d'alta definició Blue-ray, que porta incorporat, i Sony ha volgut portar a Europa, primer, la seva versió més avançada, de 60 gigabytes, que surt per 599 euros.

Els resultats de la competència

D'aquesta manera, PlayStation 3 competeix amb l'altre sistema d'alta definició, el HD-DVD de Toshiba, i amb les consoles de joc de tercera generació.

Microsoft va treure la seva Xbox 360 fa un any i ha venut deu milions d'unitats a tot el món, mentre que la seva competidora Wii, de Nintendo, que va sortir al mercat el mes de novembre passat, espera acabar aquest mes amb sis milions de dispositius venuts, malgrat que encara no s'ha normalitzat la distribució de les consoles, que s'esgoten ràpidament als comerços. Nintendo considera que el seu èxit es basa en un producte totalment diferent del de Sony i Microsoft, amb una manera diferent de jugar.

Microsoft s'ha preparat per a l'arribada de Playstation 3 a Europa, amb el llançament d'un perifèric per a XBox 360 del sistema DVD competidor de Sony, l'HD-DVD, i reforçant la seva estratègia en el servei de jocs en xarxa de Xbox Live, que ja compta amb sis milions d'usuaris.

Competència en vendes a tot el món

Encara que la ferotge competència en el mercat de videojocs aixeca passions, de moment no hi ha perdedors, i si bé Wii apareix com a líder de vendes als mercats del Japó i els Estats Units, les seves competidores, fins i tot PlayStation 2, ofereixen xifres de vendes molt altes.

Les últimes dades procedeixen d'una consultora independent dels Estats Units, NPD, que el febrer passat va comptabilitzar unes vendes de 335.000 consoles de Wii, seguida de les de Xbox 360, amb 228.000, i PlaStation 3, amb 188.000. Les dades de la consultora també revelen que Playstation 2, la consola de segona generació de Sony que va sortir al mercat el 2000, va vendre als Estats Units 295.000 unitats al febrer.

L'agost passat, Sony va comunicar que des del llançament de Playstation 2 havia venut 106 milions d'unitats a tot el món, i en l'actualitat, Sony no es planteja retirar-la del mercat.

Dispositiu de casa digital

Nintendo, amb la seva nova consola portàtil, ha aprofundit en l'extensió dels jocs, amb una manera diferent d'utilitzar el dispositiu i jocs per a tots els públics en què s'aconsegueixen metes personals.

Notícies relacionades

En aquest món de competència, Playstation 3 no es pot definir com a consola, sinó com a dispositiu de casa digital, en què la qualitat de les imatges i el comandament amb detector de moviment fan que sigui un producte per connectar a una gran pantalla d'alta definició al saló, en lloc d'estar relegada a l'habitació del nen.

PlayStation 3 arriba a Europa amb més de 30 jocs, entre ells el Fórmula Uno Championship Edition, que va ser presentat per Fernando Alonso, Resisteance Fall of Man i Motorform, a més de les pel·lícules per al sistema Blue-Ray.

Temes:

PlayStation