A SÒRIA

Vídeo polèmic del PACMA: La "tortura del foc" del Toro Jubilo de Medinaceli

Els animalistes filmen una part de la festa malgrat els grans controls imposats per l'ajuntament

GRA036. MEDINACELI (SORIA), 13/11/2016.- El Toro Jubilo, el único toro de fuego que pervive en Castilla y León y que está en el punto de mira de las asociaciones animalistas, ha cumplido de nuevo esta noche su ritual, seguido por casi tres mil personas y protegido por fuertes medidas de seguridad para evitar que fuera boicoteado como hace dos años. Más de un centenar de miembros de los Cuerpos de Seguridad del Estado, junto con voluntarios de la asociación del Toro Jubilo, han controlado el acceso a la plaza Mayor medinense, desde primeras horas de la tarde. EFE/Wifredo García / EFE / WILFREDO GARCÍA

GRA036. MEDINACELI (SORIA), 13/11/2016.- El Toro Jubilo, el único toro de fuego que pervive en Castilla y León y que está en el punto de mira de las asociaciones animalistas, ha cumplido de nuevo esta noche su ritual, seguido por casi tres mil personas y protegido por fuertes medidas de seguridad para evitar que fuera boicoteado como hace dos años. Más de un centenar de miembros de los Cuerpos de Seguridad del Estado, junto con voluntarios de la asociación del Toro Jubilo, han controlado el acceso a la plaza Mayor medinense, desde primeras horas de la tarde. EFE/Wifredo García
PACMA documenta linfern de Mancheguito

/

1
Es llegeix en minuts

Membres del Partit Animalista PACMA han gravat la festa del Toro Jubilo celebrada a Medinaceli (Sòria) diumenge a la matinada, que han qualificat de "crueltat" ja que es va sotmetre el toro, de nom 'Mancheguito', a la "tortura del foc".

Segons han assenyalat fonts de PACMA en un comunicat, els activistes han pogut gravar imatges de la festa malgrat "les fortes mesures de seguretat imposades per l'Ajuntament de Medinaceli", que van impedir als periodistes accedir a la plaça Mayor per documentar "el maltractament a 'Mancheguito'". De fet, han explicat que la Guàrdia Civil, "a instàncies de l'ajuntament, només permetia l'entrada a les persones que portaven una invitació".

No obstant, PACMA ha pogut gravar en vídeo com "entre crits d''¡Antitaurins, fills de puta!'", el toro era embolat en un procés que va durar 13 minuts des que el van lligar al pal fins que van calar foc a les boles, cosa que en opinió de la formació animalista provoca a l'animal "un gran estrès i ansietat".

SENSE JUSTIFICACIÓ

Aquest patiment, han assegurat, "només va ser el principi", ja que a l'acabar la festa, a la 1.30 hores d'aquest diumenge, el toro va ser introduït en un camió que el portaria a l'escorxador, com estableix el Reglament d'Espectacles Taurins Populars de Castella i Lleó en el seu article 23.

Notícies relacionades

Segons PACMA, el toro "probablement devia quedar cec a causa de la cremada de les còrnies pel foc i lesionat per les contínues estrebades per intentar desprendre's de l'estructura ardent".

El Partit Animalista ha reiterat que no troba "justificació" perquè una festa com el Toro Jubilo es mantingui. Per això apel·len "al rebuig ciutadà a aquest tipus de tradicions, que han de ser prohibides legalment", com recorden que ja ha passat amb el Toro de la Vega de Tordesillas (Valladolid), "gràcies a l'intens treball de pressió social, política i legal de PACMA".