MESURES ALS VOLS

Les aerolínies espanyoles tornen a agafar altura

Vueling anuncia una ampliació progressiva de les rutes a les seves seus principals

Les companyies reforcen els seus protocols de seguretat de cara al retorn a l'activitat

prensa-ready for you-02 ok

prensa-ready for you-02 ok

3
Es llegeix en minuts
Lara Bau

Després de la reobertura de les fronteres amb els països de l’espai Schengen –a excepció de Portugal–, les aerolínies espanyoles emprenen a partir d’avui la recuperació progressiva dels vols nacionals i internacionals. Entre aquestes, el Grup IAG –format, entre d’altres, per les aerolínies Iberia, Iberia Express i Vueling–, que la setmana passada va anunciar que deixaria de banda l’operativitat mínima que ha mantingut durant aquests mesos de paralització per recuperar les connexions de Vueling de l’Aeroport de Barcelona-el Prat amb destinacions com Milà i Roma (Itàlia), Amsterdam (Països Baixos) i Copenhaguen (Dinamarca) al llarg d’aquesta setmana. Aquestes destinacions se sumen a les rutes internacionals ja en marxa entre el Josep Tarradellas, Londres (Regne Unit) i París (França).

«Des de Barcelona, casa nostra, comptarem amb un programa de fins a 70 destinacions directes, que aniran reprenent-se progressivament durant les pròximes setmanes. Dins d’aquesta oferta, és important destacar que El Prat comptarà no només amb les habituals rutes domèstiques sinó també amb connexions internacionals», destaca Manuel Ambriz, director comercial de Vueling. A més de Barcelona, Vueling també ha anunciat una ampliació progressiva de les rutes a les seves seus principals: Sevilla, Màlaga, Alacant, Bilbao, Mallorca, Eivissa, Gran Canària i Tenerife. L’objectiu és operar fins a un total de 180 rutes a la seva xarxa a finals de juliol. 

Seguretat a bord

Per garantir un entorn segur tant en el vol, com a l’aeroport, l’embarcament i el desembarcament, el Grup IAG s’ha adherit a la Carta de l’Aviació davant la Covid-19. A través d’aquesta, promouen la implementació de les recomanacions de l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) i del Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties.

«És una enorme satisfacció poder incrementar l’activitat aèria ara que la situació sanitària entra en una nova fase de més control. En aquest context, m’agradaria destacar que a Vueling tenim com a principal objectiu vetllar per la seguretat dels nostres clients i tripulants, per això hem implementat en les diferents etapes de la nostra operativa els requeriments fixats per l’EASA», explica Ambriz. Tot i que des de l’inici de la pandèmia les aerolínies ja van posar en marxa totes les mesures de prevenció recomanades per les autoritats en les seves operacions sota mínims, a partir d’aquesta setmana reforcen els protocols de cara al retorn a l’activitat habitual amb totes les garanties. 

Pel que fa a la neteja als aeroports nacionals, Aena ha reforçat els protocols de desinfecció de les zones de taulells de facturació i espais d’embarcament. A més, Vueling ha reordenat les files de facturació i els punts d’atenció al client per facilitar la distància social requerida i aquests espais s’han condicionat amb mampares de protecció.

Sobre la seguretat dels passatgers i la tripulació a bord, s’ha augmentat la freqüència de renovació del sabó als lavabos, s’han establert protocols per a la remoció de residus de forma segura i neteja dels avions després de cada vol, i es permet l’embarcament de gel hidroalcohòlic en recipients de fins a 100 ml.  La tripulació utilitza mascaretes de protecció homologades i guants d’un sol ús durant tot el vol, i disposa de gel hidroalcohòlic. 

Responsabilitat

Notícies relacionades

Sobre les recomanacions dirigides als clients, s’aconsella portar en tot moment mascaretes quirúrgiques. El 2019, Vueling va invertir més de 30 milions d’euros en la digitalització dels seus processos. Gràcies a això, en l’actualitat disposen del ‘check-in’ digital per descarregar la targeta d’embarcament des de la pàgina web al mòbil o bé imprimir-la per reduir al màxim els tràmits a l’aeroport. Així mateix, tant la seva pàgina web com la seva aplicació tenen informació sobre els requisits de control sanitari i la documentació d’entrada al país de destinació, així com l’estat dels seus vols. 

Com a mesura addicional, han canviat la política de facturació: actualment és gratuïta per a l’equipatge de mà, amb l’objectiu d’evitar el contacte a bord i facilitar el procés d’embarcament i desembarcament. A causa del reforç de les mesures de seguretat als aeroports, el temps fins a l’embarcament pot ser més gran de l’habitual. No obstant, per evitar una estada prolongada es recomana no anar a l’aeroport amb més de 90 minuts d’antelació al vol.