A cicle infantil

Educació contracta 200 professionals per detectar dificultats d’aprenentatge

  • D’aquests, 190 són mestres d’educació especial i d’audició i llenguatge

Educació contracta 200 professionals per detectar dificultats d’aprenentatge
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Departament d’Educació ha contractat 200 professionals de diferents perfils per «potenciar la detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge en l’alumant del segon cicle d’educació infantil». Entre aquests, hi haurà 190 mestres d’educació especial i d’audició i llenguatge (MALL) i onze especialistes en orientació per als diferents serveis territorials. Els docents nomenats han sigut seleccionats de la borsa de personal docent i mitjançant nomenaments telemàtics. Tots els professionals reben una formació específica abans d’iniciar aquesta tasca. A part de la detecció, també s’encarreguen de la intervenció posterior amb accions d’estimulació del llenguatge oral per facilitar l’accés a l’aprenentatge i l’adquisició d’una bona lectoescriptura.

Notícies relacionades

Els mestres d’educació especial i d’audició i llenguatge tindran, entre altres tasques, les de valorar les diferents necessitats de l’alumnat, prioritzar les actuacions que cal portar a terme, dissenyar recorreguts d’intervenció personalitzada o elaborar recursos didàctics. D’altra banda, el professorat especialista en orientació coordinarà els equips de professionals que intervenen al programa i es coordinarà amb els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) i els centres de recursos educatius per a deficients auditius (CREDA) de cadascun dels serveis territorials.

Aquesta acció forma part del programa de cooperació territorial del Ministeri d’Educació i té un pressupost de 6 milions d’euros.