‘Aparadors vius’

Barcelona destina un milió d’euros a la millora dels aparadors comercials

  • L’ajuntament preveu que l’ajuda beneficiï uns 500 comerços, inclosos restaurants, locals d’oci nocturn i allotjaments turístics situats a peu de carrer

Barcelona destina un milió d’euros a la millora dels aparadors comercials

Ricard Cugat

2
Es llegeix en minuts

Millorar l’atractiu dels carrers comercials de Barcelona i crear aparadors que siguin visibles les 24 hores. Aquest és l’objectiu d’‘Aparadors Vius’, la iniciativa de l’ajuntament que pretén portar el comerç de la ciutat un pas mes enllà i millorar la qualitat de les zones comercials. Amb aquesta iniciativa, el consistori de Barcelona destina un milió d’euros als locals que decideixin canviar les seves persianes exteriors cegues per d’altres que permetin veure l’interior de la botiga amb la persiana abaixada. Els locals poden acollir-se a aquesta nova convocatòria d’ajudes des del 14 de maig fins al 30 de setembre. El requisit és que les persianes es canviïn durant el 2022 i es preveu que aproximadament 500 locals se’n beneficiïn. Les ajudes es poden sol·licitar a través de la pàgina web de Barcelona Activa.

Millorar el teixit comercial

‘Aparadors Vius’ neix amb la voluntat de millorar l’activitat comercial de Barcelona facilitant que els productes i els aparadors puguin lluir més enllà de les hores d’obertura comercial. A més, pretén ser una eina contra l’incivisme de les pintades de carrer i millorar la sensació de neteja als carrers comercials de la ciutat. La iniciativa també permetrà distingir els locals comercials d’altres que tenen una activitat econòmica diferent.

Aquesta subvenció, gestionada des de Barcelona Activa, està destinada als titulars de l’activitat comercial, de restauració, oci nocturn i allotjaments turístics que es trobin a peu de carrer o a les plantes baixes dels edificis. Cada substitució se subvencionarà amb un màxim de 2.000 euros i cada titular podrà sol·licitar fins a un màxim de tres ajudes de canvi de persianes que cobriran les despeses de subministrament, transport i instal·lació. Les ajudes s’atorgaran per ordre d’arribada de les sol·licituds fins que s’esgoti el pressupost previst d’un milió d’euros.

Nous hàbits de consum

Notícies relacionades

L’Ajuntament de Barcelona, a més d’aquesta iniciativa, ha posat en marxa les subvencions per impulsar la digitalització dels comerços i la restauració. Aquestes subvencions compten amb un pressupost de 750.000 euros que, de la mateixa manera que les anteriors, es concediran per ordre de sol·licituds i cobriran fins a un 50% de les despeses totals de la digitalització de cada comerç, podent optar a un màxim de 3.500 euros.

Amb aquesta partida de subvencions es pretén facilitar l’adaptació del teixit comercial local de Barcelona als nous hàbits de consum i impulsar els canals de venda en línia, reforçant així la seva presència a internet. Aquestes subvencions aniran destinades a l’elaboració de d’estratègies digitals de negoci, a la comunicació digital (blogs, webs, xarxes socials), a l’elaboració d’estratègies de màrqueting digital i a l’obertura o reforç de canals de venda en línia. Les sol·licituds es poden presentar des d’avui mateix a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona i el termini s’acaba el 30 de maig.